TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 14 Mac 2011

Program Permata Pintar sekolah-sekolah Negeri Perlis.


Pernah dengar tak tentang program ni..... Rasa2nya semua ibu bapa dan anak pernah dengarkan....  Program ni... sepatutnya pihak sekolah yang kena uruskan.....

Jumaat lepas Cik Min bawak balik surat yang macam dlm gambar kat atas tu..... Surat tu bertulis....

Adalah dimaklumkan bahawa pihak sekolah telah diberi amaran untuk melaksanakan Program Pintar Negara dalam usaha mencari pelajar pintar cerdas.


Namun begitu pihak sekolah menghadapi masalah kebolehcapaian internet....
Sehubungan dengan itu, ibubapa / penjaga adalah diharapkan untuk melayari internet dialamat http://www.permatapintar.edu.my/ . .....bla bla bla... 

Ok macam tu la ayat pertama dia..... Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiii yang tak puas hatinya.... macam mana pulak dengan ibu bapak yang tak dak  internet kat rumah... ok dunia makin maju... internet cafe banyak..... satu hal dah settle.... Tapi bagi yang tak tau apa itu internet rasanya masih ada.....

Nak harap budak darjah dua ... depa pun tak tau nak guna internet lagi.... Se[atutnya pihak sekolah kena sediakan la semua ni... Rasanya peruntukan untuk sekolah2 banyakkkkkkkkkkk........ Gaji cikgu pun sekarang boleh tahannnnnnnnn......

Kerana ujuan ni pun takkan ibu bapak jugak nak kena keluarkan duit ke cyber cafe yang sejam RM3 tu.... Rasanya kat sekolah boleh buat ... Free.... Yuran tiap tahun bayaq mahai...... Sesetengahnya bayaq beli barang tapi barang yang dibeli tak dapattttt pun..... Contohnya Tahun ni Cik Min beli baju sukan sepasang sekali dengan seluar.... Tapi sampai hari ni tak dapat lagiiiiii....

Rasanya bukan Cik Min sorang la kot....... semua belum dapat.... Sepatutnya dapat minggu pertama atau minggu kedua sekolah..... pi mana duit tuuuuu.... Mahai tu....

Internet sekolah takkan laaaa tak boleh nak up gred kan sikit..... Emmmmm makmal komputer ada.... komputer banyak......Kalau buat dengan tertib ikut giliran tak dak masalah kottt....

Bab maklumat pelajar dan ibu bapa rasanya pihak sekolah ada semua tu..... Macam kami berdua boleh nak handle Cik Min.... sebab dia mmg ada komputer dan internet dirumah..... tak kisah la semua tu.... Nak jawab ujian ni makan masa...... Apahal la pulak denagn ibubapa yang tak mampu sediakan semua ni.....kesian la kat diorang.....

Sepatutnya semua sekolah kat Malaysia ni tak perlu la nak buat macam ni..... Patut dah boleh handle sendiri... Tak boleh belah pagi.... petang bolehkan..... Cikgu mengajaq sekerat hari saja... bukan full day pun..... Belah petang maybe ada aktiviti lain pelajar.... Tapi takkannnnnnnnnnnn laaaaaaaaaa sepanjang minggu kotttt....

Maaf kalau ada cikgu2 disini saya bukan tujukan kepada kalian... tapi kepada warga SEKOLAH KEBANGSAAN ORAN...... itu saja..... sebabnya mama kenaiiiiiiiiiii sangat dengan warga SKO ni....Dulu lain sekarang dah makin maju.... takkan nak mundur lagi..... Peruntukkan hampa pi boh mana..... upgred laaaaa internet tu.... Bukannya nak berkira nak bagi anak2 belajaq... Tapi ramai sangat Ibu Bapa yang merungut......

Depa dah buta internet.... anak2 baru darjah dua... internet pun tak kenai lagi.... Yang terlebih maju pun ada.... FB pun ada dah... baru darjah dua tu..... Hat macam ni tak dak masalah la.....

4 ulasan:

kakcik berkata...

Bab data murid2 ini pun satu hal. Bukankah bila dah masuk dalam sistem, akan adalah kat situ selamanya selagi tak dibuang atau sistem tu tak meragam. Tiap2 tahun ibubapa kena isi maklumat yang sama untuk anak yang sama di sekolah yang sama... :(

Sharinginfoz berkata...

semoga program2 seperti ini dapat meningkatkan pembelarajan anak2

Yunus Badawi berkata...

Salam cik min.

Masa di sekolah lama dulu anak2 saya setiap tahun kena bayar yuran makmal komputer. Tapi bila tanya mereka, mereka kata tak pernah dapat gunakan komputer pun.

Rasanya kebanyakan murid menghadapi masalah yg sama masa itu. Bayar buta huhuhu

Yunus Badawi berkata...

Pakaian sukan tu belum order lagi kot.

Susah2 pergi aje beli di Padang Besar hehehe

Link Within

Related Posts with Thumbnails