TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Jumaat, 11 Mac 2011

Berusaha mencari cahaya lebih baik daripada terus menyumpah kegelapan..

Awas jangan terpedaya dengan tajuk..... Ni sebenaqnya tajuk majalah solusi yang kat atas sekali tu...... Ni nak cerita perihal semalam.... askar2 balik dari sekolah tengahari tu ajak abah singgah kedai... Disamping topup broadband depa pakat serbu kedai buku.... Mulanya nak beli jajan la.... Alaaaa makanan rapu yang tak ketahuan hala tu....

Alih2 tukaq program bila Cik Min nampak buku Naruto dan majalah upin dan ipin.... apa lagi terus lupa daratan budak2 ni... Yang Si Cuteri pulak kerjanya nak beli buku mewarna...... Si Cupian dengan buku ABC dia.... Mama selalu order majalah solusi ... Keluarga.... Abah macam biasa kekadang Maskulin... kekadang Roda2.... Ikut mood dia nak baca apa....

Kitanya kopak la mama semalam... Tapi tak kisah la... sebab diorang beli buku... KAlau beli mainan yang tah apa2 tah tu nak jugak dicubit montotnya..... hehehehe.. Cik Min ni sejak dia dah pandai membaca ada saja buku dan majalah yang nak dibelinya..... Selagi dia tak jemu dengan buku yang dibeli... dia usung sampai relai kulit2 buku....

6 ulasan:

kakcik berkata...

Bagus sikap suka membaca Cik Min tu. Cuma, kena awasi juga jangan sampai dia membaca benda2 yang tidak elok untu pemikirannya. :)

sahromnasrudin berkata...

kena belikan depa buku Tun M itu..bertahun baru abes membacanya heheheee

NzA berkata...

baguslh kalu anak2 suka buku..beri je galakan..

NICK IRFAN berkata...

teringat masa sy kecik2 dulu selalu jgk beli komik2 ni skrg jarang dh? hehe

Jejaka Desa berkata...

Bile dah minat satu2 buku mule la nok beli tiak2 bulan...

Sharinginfoz berkata...

yang penting tanamkan minat suka membaca dan juga bahan tu ok

Link Within

Related Posts with Thumbnails