TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 4 Oktober 2010

Mandi hujan di Oran..

2/10/2010

Sabtu pagi....

Pagi Sabtu dua hari lepas kami bawa askar2 balik rumah Tok Didah.... tengok anak saudara mama... askar2 belum tengok lagi....

Kiranya minggu ni tergendala lagi aktiviti jahit menjahit mama.... elok sampai pagi tu hujan turun... lebat sangat guruh saja yang tak dak.... hujan semata.... kena pulak rumah tepi sawah... sejuk giler....

Askar2 memulanya cuma main air hujan kat tepi2 rumah saja.... alaaaa tempias hujan saja derang main... 

Tak berani la katakan... takut Tok Nyang marah.... mama dengan abah tak kata apa la...... sebab mama jugak dulu suka main hujan masa kecik2 dulu.... Tok didah tak marah.. Tok Nyang saja yang marah... takut demam katanya....

Cuteri tengah berjinak dengan air hujan.....

Lari bila dilarang Tok Nyang....

Habis wheel chair Tok Nyang dikerjakan askar bertiga nih....dibuatnya kereta.... main teksi2....

Last masuk dalam rumah mintak kat mama nak mandi hujan.... siap buang semua baju..... Main hujan dekat pancur air..... Bestnyaaaaa..... kalau la boleh join sama.... Naik biru bibir mulut sejuk main hujan.... nasib baik tak demam....

Si Cuteri tinggal spender saja.... Cik Min mintak tukar seluar tak nak ... dengan sluar jeans besaq dia.....

Seronok pulak bila abah tengah snap2 gambaq derang... pakai kamera talipon saja....

Apa yang dok Tengok entah.... takut org datang rumah la tu..... Tak pun takut Tok Ngah depa...

---------------------------------------------------------------------------------------------

*Siapa kecil2 dulu suka mandi hujannnn... angkat kaki....*

2 ulasan:

Lana~Bulu berkata...

Itu kalau bapak dia main sama kat dalam bendang tu lagi syok..tapi tak boleh lah main2 sajaanti orng kata buang tabiat la pulak...bawaklah ''cerkap; sama..sambil min dan lihat anak main dalam bendag tu bolh juga cerkap ikan..hee mana lahtu ..da rezeki dapat ikan haran kaa..kn sdap tu bil boleh baaq bawah rumh tu ..iiss..memang best...

Azuan berkata...

dah terangkat pun kaki nie..
best3 mandi hujan..lagi3 kalau jumpa mata air...memang excited hohoo

Link Within

Related Posts with Thumbnails