TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 29 September 2010

Pssttttt nak habaq pi ni......bukan nak mengumpat....

Benda alah ni seorang ustazah yang mengajar Cik Min kelas Fardu-ain bagi.... dia beli kat Makkah masa dia pi buat umrah......

Alaaaa benda yang dok gantung kat dalam kreta tu... kat cermin kreta tu...... Abah la ni dok belek2 ... ternampak la satu bentuk yang tak sronok mata memandang.... 

Bentuk tu kecik ja.... susah nak nampak kalau tak prati betul2..... 

Kat atas ni benda dia....

Ok cuba perhati kat dalam bulatan tu.... apa yang kalian nampak....


Ok I zoomkan sikit...... Tanda apa yang nampak tu.... tanda cross kan.... So nak buat apa dengan benda alah ni...

nak buang ka...

nak simpan ka.....

Buat2 tak nampak gantung ja dalam kreta....

Barang ni I rasa  bukan buatan Makkah yang sebetulnya... lagi pun banyak barang2 yang dijual di Makkah adalah barangan import....

Sesapa yang pernah sampai kesana tahu la..... 

5 ulasan:

kakcik berkata...

Corak atau bentuk 'cross' ni sebenarnya ada di mana-mana. Tak tahulah sama ada disengajakan atau tidak terfikirpun dek orang yang membuatnya... kalau kita prihatin, eloklah dielakkan dari menggunakannya. Wallahhuaklam.

nina syakina berkata...

akak!! long time no see... hihi...
family sehat ker??

owh btw, nina pnh gak alami mcm yg akak cite nihh...
mmg not 100% brg2 kt mekah tu originally made in mekah... ^^

ckLah@xiiinam berkata...

Perah nampak corak ini di sejadah yang dibeli di Makah....buatan China.


Ada pelbagai cara pihak tertentu mahu memesongkan kita. Semoga kita dilindungi...

Lana~Bulu berkata...

pelan2 tukarkan dgn benda lain yg boleh digantung....
bahkan lebih cantik pun..

blueCITY® berkata...

salam,

apa kabo? harap sihat dan ceria selalu.

benda2 mcm ni byk sebenarnya, cuma kita perasan atau tidak jer. kalau tak tahu apa makna tak apa kut guna, sebab bukan terang2an dan bukan kita beriman pada benda tuh. cuma kalau kita dah tahu dan rasa terganggu, lebih baik tak yah guna...

Link Within

Related Posts with Thumbnails