TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Ahad, 13 Jun 2010

Gunting-gunting hari minggu



Salam.... 

Pagi tadi Cewad bangun agak lewad...ada dalam pukul 11 pagi.... Askar2 yang lain ikut Abah kedewan DOR untuk persiapan mesyuarat petang nanti.... 

Mama tak tau nak buat apa.... then teringat kain yang masih belum di potong untuk dibuat baju kurung.... Ada 3 hingga 4 pasang yang ditempah member..... Mama sempat potong 5 pasang kain.... 3 lagi tak sempat sebab Cewad dah bangun dan askar2 dah balik.... 

Kalau dah diorang ada memang mama tak boleh nak buat kerja.... Asyik-asyik mama nak itu mama nak ini.... Cewad selalu kalau kat rumah mahu dikendong saja.... Tapi kalau dekat rumah Tok Didah dia ada teman si Oli atau Si Ciki....

Dapat la mama releks sikit.... Askar2 yang lain ikut Pak Su main bola atau apa saja agenda mereka yang boleh membuatkan mama releks saja.... Then kalau mereka lapar mama dah sediakan minuman dan kuih sikit... Ambil saja sendiri.... 

Tengahari Tok Didah balik kerja bawak askar2 pergi kenduri.... tinggal Cewad dengan mama jaga Tok Nyang.... Sembang2 dengan Tok Nyang.... Tapi Tok Nyang ni pendenganrannya kurang sikit... Kalau bercakap dengan Tok Nyang kena tempikkan suara sampai dia dengar ..kalau tak berkali-kali dia akan bertanya.... 

Bila bersembang dengan Tok Nyang suara mama sajalah yang dengar sekampung..... hehehhee sekurang-kurangnya org tahu yang mama balikkkkkkkkkk...hehehheheh.

3 ulasan:

maiyah berkata...

skrg dah start le jahit bju.. x lama je nk puasa..cepat masa berlalu..

sHaH berkata...

gambar header tu mcm kenal sgt...

mamalieyna berkata...

wooo dh potong kain..bagus2x..kita ni taktau bila nak start balik menjahit ni..sbb baju sendiri, dok tangguh2 ja..ada 2,3 psang..huhu..

Link Within

Related Posts with Thumbnails