TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 11 Mei 2010

Student pengotoq

Salam...

Apa kalian rasa kalau berdekatan rumah anda begini keadaannya..

Ni bukan apa nak cerita sikit bab student UiTM yang menyewa rumah kat belakang rumah kami... Pengotoq betoi sampah buang rata-rata...kalau hujan bau busuk la jugak....Tuan rumah boleh dok saja tak tegoq...kami nak tegong bagai dikata la sat g jadi gaduh plak...Mau depa kata rumah kami ka.. Tak ke haru biru... Memang la bukan rumah kami tapi tak tau ka sampah tu kotoq... bawak penyakit...



Malam2 bertenggek dating bawak balik awek...mengilai lebih daripada langsiaq.... 

15 ulasan:

sI tEDI berkata...

kena tegur tu. tak pun buat lapuran kat u

LiNda berkata...

Salam .

Pengalaman saya pun pernah menyewakan sebuah rumah kepada studen Poly - 5 orang .

Habis rumah saya jadi sampah sarap . Segala bagai tin kosong , kotak2 berterabur .


Bagi notis . Kalau tak bersihkan , dipersilakan keluar !

maiyah berkata...

x bleh biarkan.. sruh le ketua kwsn gi sound.. x tu masuk kat aduan rakyat hehe

kakcikseroja berkata...

Macamana nak ajar budak2 ni, ya? Anak kakcik pun duduk menyewa dengan kawan2 IPTnya.. memang kakcik tak pernah masuk rumah mereka (maklum - rumah orang bujang).. Tapi, bila ayah dan adik2nya masuk, mesti mereka akan komen keadaan rumah yang macam 'rumah pekerja kontrak'. Padahal di rumah sendiri sentiasa diajar dan ditekankan tentang pentingnya menjaga kebersihan. :(

fikaryna berkata...

cegah sebelum parah..

pastu buat aduan kat majlis bandaran..kita prihatin sbb kita x mo nyamuk bersarang n bawak penyakit pulak kan..

yg penyakit dating mcm tuh mmg sakitkan mata..

mamalieyna berkata...

adooi, nk kata tak sekolah, dah masuk sekolah tinggi2 ye..huhu..camna gaya nak teguq tu..salah teguq kang kita kena balik nih! adooi..tn rumah, silala ambik tindakan!

relevan berkata...

Komplen kat lembaga Bandaran..mula mula suh bersihkan sampah..pas tu bagitau pejabat agama suh tangkap mana mana kapel yang bertenggek tepi longkang tu..

Yunus Badawi berkata...

Kenalah tegur. Kadang tu boleh mereka repair motor dalam rumah sewa tu. Emak saya dah kena dulu masa sewakan rumah kat student.

h a n i e berkata...

kena tegur ni..nt lg teruk perangai. buat malu budak U yg lain jek.

TiNiE berkata...

ish, bahaya nih...dahla mcm2 penyakit sedang menyerang...mintakla kerjasama gotongroyong bersihkan kawasan...hmmm

Nadiah Sidek berkata...

isy, mmg pengotor

NICK IRFAN berkata...

eh! teruknyer dorg ni! sma mcm sy gak ade masalah dgn jiran sebelah...

Aby Umy berkata...

thanks for share

salam kenal dari http://aby-umy.blogspot.com/

kalau ada waktu singgahlah ke blog saya :)

Aby Umy berkata...

thanks for share

salam kenal dari http://aby-umy.blogspot.com/

kalau ada waktu singgahlah ke blog saya :)

zan-xray berkata...

sakit jiwa tengok macam ni.
lebih baik sewa kat pasangan kelamin kan.

Link Within

Related Posts with Thumbnails