TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Khamis, 13 Mei 2010

Malangnya Nasib....

Salam.... selamat pagi... Good Morning.... Dan kawasan2 yang sewaktu dengannya....

Ni mama nak  cerita perihal pagi tadi... Sebelum subuh dalam pukul 5.30 pagi gitu la.... Mama seterika baju sebab tak sempat ahad hari tu nak seterika bagi habis... Baju abah dengan askar-askar habis dah mama srterika... Sampai giliran baju mama nak seterika mama lupa nak tukarkan suhu seterika.... So ni lah jadinya... 

Habis bolong kain baju kurung mama jadinya... HUhUhuh sedihnya .. baju ni abah beli mama sayang wooooo..... Maunya tak dah la kain jenis tebal... Lembut pulak tu...sejuk lagi... Kalau dok dalam aircon lagi la sejuk... 

Tak pa rasanya masih boleh mama baiki.... Lagi pun kain ni luas lagi... saja mama tak ikut ukuran kain biasa sayang nak potong ... Abah beli kain ni 4.5 meter... dengan harga 4 meter... Mama tak gunting lebihan kain tu sayang.... 

Huhhhh nampaknya kena bukak buat semula la kain... Padan muka mama huhuhu .......

Besarkan......

Abah tengah kikis kain yang melekat kat seterika....

Cebisan kain yang macam kulit lapik meja bila dah mengeras.... bayangkan kalau la kain ni dibakar.... Mesti cair dan jadi macam lapisan yang buat lapik atas meja tulis sekolah tu...macam tu la lebih kurang.... Bahan apa diorang pakai buat kain ni yer.....

Ni cebisan yang besar....Macam tikaq getah pun ada.....

Ok la tu saja cerita pagi nih.....  Semalam pi rumah Tok Didah tengok Tok Nyang... Petang nanti la posting perihal makam2 rumah Tok Didah....

23 ulasan:

Mama Nani/Mama Hawa. berkata...

Salam Alimaz. Lama mama tak kemari... sihat? La sib baik ada kain lebih kalau tidak menangis tak berlagu lah jawab nye....

relevan berkata...

Macam dibuat dari plastik sahaja kain itu..ishk..ye ke?..

yangbaik berkata...

simpati.... nanti minta abah belikan yang cantik lagi... hehehe

mamalieyna berkata...

Aloor sayangnya baju kurung tu..tp nak wat camna kan, benda nak jd, time tak beringat tu la, leh jadi..huhu..So, buat baju baru lg dan lg..hehe..

kakcikseroja berkata...

Kakcik pun ada sepasang baju kurung (kainnya diberi oleh seorang teman) yang tidak sempat kakcik pakai. Pertama kali nak pakai, kakcik gosok dan... zapppppp... berlubang... sedihnya..

indahhouse berkata...

salam alimaz,
ala ciannya. kak pun dah penah kena camtu. Hubby kak siap jeling2 kak lagi. adus...
nasib baik Hubby alimaz bole siap tolong kikis lagi iron tu. bagus tul..

bspotgurl berkata...

Alamakkkk, kesiannye dekat baju tu. takde rezeki nak pakai baju tu. takpe nak suruh beli kain lain ahh tu :)

Watierman, rmanbkr berkata...

Salam Dik...kalau pandai repair sendiri...syukur alhamdulillah....Abahnya....belilah sepasang yang baru....pagi2 dah huhuhuhuhu....tu tak kesian ke????
Tu dah sampai masa kain tu....eh seterika tu kalau nak bagi licin balik...gosok atas daun pisang! Petua ni!

Akak guna seterika yang siap ada steam air tu....tak pernah lekat....!Reena pun dah pandai iron sendiri....!

Kakasma berkata...

salam alimaz..salam kenal dari akak.wah syok jugak baca n3 alimaz..cian dia..eh bolong tu bahasa jawakan..org jawa ker..hihihi saje menanya nie..akak link yer

Abd Razak berkata...

Salam...

Takpelah tu, semua kita ni tak kekal termasuklah baju tu. Usah merasa sedih

zan-xray berkata...

sayangnya...
kena cari la kain tu balik alimaz supaya kenangan tu ada

ZOOL@TOD berkata...

Saya turut bersimpati.

Solehah berkata...

nasib baik akak pandai buat baju ni..kalau org cam saya, tamat la riwayat baju tu.

Signorina Syima berkata...

polyester atau rayon kot...

J@J@ / Bini The Rock berkata...

alahai kesiannya..
sampai berlobang kain tu yea!

takpe lah...
beli kain baru..
dah nak raya ni kan..

huhuhuhu!!!

ita cutevirus berkata...

salam kenal alimaz,
bahaya betol seterika tu kan.. sayang nyer la kain tu...



"YAHOO!!! SAYA DAH JUMPA N3 RAHSIA ITA!!"

Nuroll berkata...

huhuhuhu....N pun lbh kurang sama gak kak....abih baju tudung smua sterika mcm nie.....:)!

~~zAnAfAhMi~~ berkata...

slmt berkenalan alimaz...

biasa la tu dlm sekali hidup kita, mesti ada peristiwa mcm ni..
akak pernah gosok tudung baru, panas sgt kot smpai berlubang....lps tu hntr kt org sebelah soh repair.

mesin jahit ada tp buat hiasan, sib baik alimaz pandai menjahit.

Yunus Badawi berkata...

Alaaa kesiannya. Mata ngantuk lagi masa tu kot. Nasib baik kain dia besar. Bolehlah repair bolong tu.

[z@ck] berkata...

lawak la plak..
hihihi

Azmiezas berkata...

Alamak..sedihnye..

tak pe nanti abah gaji,..abah belikan yg baru yer..!!..hehehe..(ayat org lelaki..)

ALoNa Cintamaniszlite berkata...

hehe...hang kena tang baju, ek??

akak selalu kena bila gosok tudung..hoho..

maiyah berkata...

bahaya gak kan, anak sy ayu slalu gosok bju sndri.. takut dia terlupa ttp api, tau je bebudak nih.. masih x matang ngan keje rmh ye tak..

Link Within

Related Posts with Thumbnails