TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 18 Mei 2010

Cewad kena kudis

Salam... kabare....hehehhe.... Semalam pi klinik Kamil Ariff bawak Cewad... Badan dia asyik panas .. sejuk.. panas.... Lagi pun kaki dia jadi kudis.... Ish kesian tengok... mama sapu ubat krim yang Cuteri punya dulu tak lega jugak... Cewad asyik menggaru ja....  Mula-mula tu satu ja kat kaki tu... mama ingatkan kena gigit nyamuk ja.... Dalam dua tiga hari lepas makin merah dah berair lagi... naik pulak satu lagi kat betis....

Dah dia asyik merengek-rengek ja mama ajak abah pi klinik... Dr cakap Cewad kurang air tu sebabnya bila badan dalam panas tu yang mula nak naik macam-macam kat kulit tu... Ruam jangan kata la satu badan naik.... Siang hari Cewad memang tak pakai baju.... Cuteri.. Cupian Cik Min pun tak mau pakai baju.. Panas.

Cewad sehari mau 5 hingga 6 kali mandi.. kalau tak badan dia melekit-lekit... Maklum la rumah kampung mana ada aircond.... Nak pasang aircond boleh tapi badan pulak tak sihat nanti asyik beraircond ja peluh tak kluar..... Budak-budak bila sejuk sangat pun tak boleh jugak... tak sihat ...

Tak tau la ... Tu mama fikir la sebab mama kat ofis tentu dah dok dalam aircond bila kluar ja dari aircond badan rasa tak sedap lenguh sana sini.... Tapi bila fikir balik kesian pulak askar-askar yang kepanasan..... Sabar je la.... Semalam hujan sikit.. tak dak la panas sangat....


Cewad masih lena masa mama kluar pi kerja pagi tadi...

16 ulasan:

nza berkata...

kesiannya....moga cpt sembuh...

pondokmerah berkata...

semoga cepat sembuh

Shahir OR Adira Juara AF8?

Azmiezas berkata...

2 minggu lepas,..anak kita umur 5 thn, pun jd mcm ni,..tp start dari belakang badan,..dlm masa 4 hari je terus habis satu belakang,..ada air keluar kan?..tapi bukan campak,..betul tak??

kalau tanda dia sama,..lebih
baik bawak pi jumpa pakar kulit,..nanti habis naik satu badan tau dan bahaya pada kanak2..

penyakit kulit ni namanya Empertigo..

nanti doc akan bagi ubat mandi, sapu n antibiotik..

mamalieyna berkata...

siannye, panas sgt smpai jd camtu ye..cam my arif lak, kuat nak air masak, kalo tido mlm tu, tak terkira bapa kali terjaga, mintak air..huhu..haus sokmo!

blueCITY® berkata...

salam..
kena cepat2 berubat
hati2 sekarang kanak2 n ibu mengandung juga org tua kalau demam or sakit tekak or sesak napas kena cepat2 jumpa doktor, h1n1 menyerang akibatkan komplikasi penyakit2 lain dan membunuh..

jaga diri

Kakasma berkata...

laa aiii cian nyer..akak doakan moga cewad segera sembuh..kalau kat umah akak kalau kena kudis gitu akak suka bubuh french oil..cepat kering nyer..InasyALLAH..cuba laa cari..mana tau berkesan

kakcikseroja berkata...

kalau kudis tu disertai rasa gatal lagi susah.. asyik nak garu2 je..

Anje a.k.a Mama_Aqish berkata...

ala kesiannyer dia...moga cepat sembuh k

Izan Ishak berkata...

moga cepat sembuh ye cewad.
**anak2 izan pun sama, kalau naik kudis mau digaru je...

mawar_berduri berkata...

budak kecik senang nak kena kudis ...can dia ......

Sarah Zulkefli berkata...

cian baby tu

CuTeMiUt78 berkata...

alahai kesian dia.. semoga cepat sembuh ya cewad..

NICK IRFAN berkata...

jgn kata dorg kak? sy pun x pakai baju dok umah sbb skrg entah ape la tetiba panas giler! mcm dok dalam oven!!! adoi.. ape2pun nnt suh anak akak slalu mandi dan minum air byk skrg musim panas...

maiyah berkata...

harap cpt sembuh, bebudak mmg kene camni gak, bubuh krim yg betul2 mustajab..

Nadiah Sidek berkata...

alahai kesiannya dia..moga cepat hilang la kudis & ruam2 tu semua

kak ina kl berkata...

salam ala..keciannya bdk kecik tu..

hadiah kamu dah sampai..terima kasih yer..

Link Within

Related Posts with Thumbnails