TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 20 April 2010

Cerita hari Ahad

18/4/2010 (Ahad)
PAgi (Nat-pasar pagi pokok getah)
Macam biasa merempit pergi Nat beli barang dapur....dalam pukul 8 pagi askar-askar dah bangun kecuali Cewad macam biasa la pukul 10 pagi baru nak bangun... Tinggal diorang kat rumah dengan Tok Chik.....


Dalam dok merempit tu dan lagi bergambar...


Ikan untuk dibakar wajib ada untuk hujung minggu....


Ayam untuk askar-askar...


Daging untuk masak mee dan kwe-tiow...


Kuih talam untuk Cewad dan Tok Chik....


Upah askar-askar mesti ada....


Pukul 10 merempit plak pi Kangaq dengan abah.... Pi ambil barang untuk Sis Miza....


Barang yang dipesan...


Balik dalam pukul 11 pagi mama sediakan Ikan untuk dibakar...


Heeheh tukang bakaq Ikan la ni....


Ikan kembung untuk Tok Wan cecah dengan ayaq asam....


Dah bangun pun Cewad.... Kacau abah bakaq ikan.... kasut pun tak mau pakai.....Huhuhu tukung ratah ikan pun ada jugak....

10 ulasan:

arekymz membuyau berkata...

askar dah bngon mau tolong la tuuu.
hehehe

indahhouse berkata...

salam alimaz,
apa khabar? uish, bakar ikan..! sedapnya makan camtu kan? dulu2 saya tak minat cecah air asam. tapi kan, sejak 2 menjak ni, terliur2 tgok orang makan ikan bakar cecah air asam. yummyy...

blueCITY® berkata...

salam...



semoga terus bahagia di sini...











=)

al-lavendari berkata...

geram nengok ikan segar2 tu ! geram lagi bila nengok ia sedang di panggang .. telan air lioq je lah !

LiNda berkata...

salam...

Ikan kembung bakar cecah air asam .

fuh, sedapnya ... ( ratah macam tuh jek )

ahmad humairi berkata...

meleleh ayo lio...

fikaryna berkata...

wah..sedapnya..mcm nak g wat rombongan ke sana..huhu..

Nadiah Sidek berkata...

dan lg ye bergmbr ms naik motor :D

Nuroll berkata...

alamaks...sedapnyer ikan bakar.....mintak skit....yummies!

SURIA AMANDA berkata...

Salam,
kecur air liuq tengok ikan bakaq tuh...mesti seronok kan? nak2 kat umah kg...kat bandar mana dapat suma nih..

Link Within

Related Posts with Thumbnails