TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 17 Mac 2010

Koleksi Lawak


Aku mengeliat sepuas puasnya. Nasib baik takder siapa nampak cara aku mengeliat. Mahu jatuh saham aku huhu.

Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terus berlinang. Terasa amat sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? Naper abah tak benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk giler. Businessman yang sentiasa sibuk. Mak aku dah takder. Meninggal dunia lama dah. Sedih sangat sangat.
Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah celah langsir tingkap. Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar.

Aku bangun capai tuala, masuk bilek mandi.
Lepas mandi, aku belek belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain. Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!!

Aku turun ke bawah. Baru jea nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik. Aikkkk, apahal bapa balik awal ni???

Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never!
Bila bapa aku buka jea pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, “”Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!”
Bapak aku terus jegil sebesar besarnya. Macam ada api keluar!

Panggggggggggggggggggg. Bapa aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa.

“Aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhh….sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ke kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg tak nak….”

Pangggggggggggggggggggg….! Abah labuh pelempang ke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.

“Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa??? Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Tu la, bila time kelas agama, hang ponteng! Nama hang aku boh

“Razali”, tup tup lekat jadi ZAZA sahaja! Memang la dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki! Abang hang pun lelaki jugak!”.
Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu. Dah la sakit kena tampar, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.


Ngeh ngeh ngeh diari seorang lembut rupanya…hampagas!...jangan marooh no...

11 ulasan:

sI tEDI berkata...

kalau org yg macam tu, kita pakaikan aje tudung saji!

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ berkata...

mmg hampagas..hehe

Abd Razak berkata...

Salam...

hehehe...

fikaryna berkata...

x pun..pakaikan tudung periuk..haha..

Haslina Mohamad berkata...

salam

Hee..ingatkan dia nak pakai tudung saji, pasal tulah ayah dia tak kasik..

Rupanye dia tu "mat lembut"..

geli ati je..

Haslina Mohamad berkata...

salam..

laa..ingatkan dia nak pakai tudung saji, sebab tu ayah dia x kasi,tp rupa2nya..dia tu "mat lembut"...

POSH76 berkata...

mmg kelakar tp mesti baca sampai habis hehe

relevan berkata...

Wakakaka! memang lah memang..

etuza berkata...

salam.
Hahah!..aik rupanya jantan..adui alimaz, dari mana lah hang dapat lawak mcam ni...blog anda banyak lawaklah...
Hadui...pecah perut, tadi serus lak baca..lastly penampar...bro

Ejamaria berkata...

ler...ingatkan apehal org semangat nak pakai tudung tak bagi pulak... mat rupe nye... mmg patut pun kena lempang...

abby berkata...

salam...

hehe sakit perOt den..mulO 2 ingtkn dia nk pakai tudOng saji..ruper2 sangkaan ku meleset....
Hampeh tOl...mat Lembut upernya

Syabas citer ni mmg lawak antarabangsa....

Link Within

Related Posts with Thumbnails