TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 15 Mac 2010

16 program UniMAP tidak diiktiraf


KAMPUS baru UniMAP di Pauh, Perlis tersergam indah tetapi sebahagian besar kursus yang ditawarkan IPTA itu tidak mendapat pengiktirafan. - Gambar kosmo



Salam....selamat pagi....ishhh pagi je selamat...tengahari...petang nanti camna ya....anyway selamat sejahtera seumur hidup.....lagi baik bagi salam kan.....

N3 yang lepas cerita pasai Perlis (Panadol penyebab gadis maut?)... Ni lagi cerita hal Perlis.... Amik kat Kosmo.....

Percaya atau tidak, hanya dua sahaja daripada 18 kursus yang ditawarkan Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) yang diiktiraf oleh agensi-agensi kerajaan dan badan profesional.

Bermakna, 16 lagi program yang ditawarkan UniMAP sejak dinaik taraf menjadi IPTA pada 2001 adalah tidak diiktiraf sama ada oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), Majlis Akreditasi Kejuruteraan-Lembaga Jurutera Malaysia (EAC-BEM) atau Agensi Kelayakan Malaysia (MQA).


Ish... macam mana cerita nih....buat universiti besaq-besaq... Tapi kursus yang di tawarkan tak diiktiraf plak dah..... Betoi ka berita nih..... Rugi la anak-anak melayu yang beria-ia nak belajar... tiba-tiba bila dah keluar atau bila dah habis belajaq... Sijil/Diploma/ Ijazah plak tak diiktiraf....

Kesian mak pak yang habis duit untuk anak-anak belajar di UNIMAP ni... Tu tak kira lagi yang mai (datang) belajaq dari jauh.... Tak ka buang duit dan masa...

Penat-penat belajaq.....bila kluaq habuk pun tak dak.... Dah la tak mau komen panjang-panjang...kerajaan Perlis mau pikiaq sendiri....

-----------------------------------------------------------------------------------------
*Ehem...kawan-kawan yang kerja kat UNIMAp ada nak kata apa-apa...kot kami kata tak betoi... Tolong sat....Maaf no...*

10 ulasan:

AzuanBudakMemandai berkata...

uit..biar betul!!! ramai member kat sana nie....

Aina Nona Nano berkata...

terkejut dgr. bia betol.

fikaryna berkata...

ye ker kak..camane 2? itu bukan kolej tp u tu..

mamalieyna berkata...

eh ya ka..biaq betoi..sian budak2 yg blajaq kt situ! sapa salah ni...huhu..

Tanpa Nama berkata...

tak diiktiraf, tapi students yang dah keluar banyak dah kerja.... duit mak bapak support selama ni pun dah boleh bayar balik....

SiTyAiZa berkata...

kenyataan salah ni dari kosmo.... lagi pun dlm kosmo online ni hanya 2 perenggan ja di beri ulasan... cuba anda semua baca dlm surat khabar kosmo yang bercetak... banyak lagi ulasan untuk di paham kan....

nak perbetul la sikit.... bukan 16 program UniMAP tidak diiktiraf....

Kenyataan ini TIDAK TEPAT dan sulit, dan surat rasmi tentang kedudukan pengiktirafan daripada EAC kepada UniMAP masih belum diterima. Proses rundingan jugak masih lagi berjalan....

SiTyAiZa berkata...

Kentayaan ini TIDAK TEPAT dan sulit, dan surat rasmi tentang kedudukan pengiktirafan daripada EAC kepada UniMAP masih belum diterima. Proses rundingan juga masih lagi berjalan..

Hanya 8 program sahaja... mai mana sampai 16 tuh... kenyataan palsu sama sekali..

SiTyAiZa berkata...

kenyataan yang salah

SiTyAiZa berkata...

alamak... mcm mana comment yang sama sampai 3... adus....

Tanpa Nama berkata...

dah ada panel khas yang akan jawab pasal ni..tak betoi la..

Link Within

Related Posts with Thumbnails