TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 9 Februari 2010

Wanita berkedudukan jangan perlekeh suami dirumah.



Zaman sekarang banyak kaum wanita yang menduduki jawatan tinggi dalam pentadbiran kerajaan dan swasta. Bukan sekadar menjadi ketua jabatan.... ketua setiausaha.... ketua pengarah dan jawatan kanan yang lain... malah hakim... naib canselor... menteri sehingga yang menjaga hal ehwal angkasa pun diketuai oleh kaum wanita....

Jika sebelum ini kaum lelaki boleh mendabik dada mengatakan mereka punya daya kuasa.... hari ini tidak lagi. Banyak yang sudah berubah... Adakah lelaki sudah mengalah????

Kaum lelaki macam mana cerita...nak marah atau tidak bersetuju dengan kenyataan ini....??? Nak tak hendak kaum lelaki terpaksalah menerima hakikat....

Macam kata orang tua-tua.... Tahi Kambing Bulat-bulat, Telan saja Buat ubat.... Apa nak buat....Heheheheh Kaum Adam Jangan marahhhh...

Tetapi kaum wanita harus ingat bahawa di pejabat anda adalah bos.... dirumah anda tetap nombor dua..... bukan isteri nombor dua ya..... Dirimah anda adalah penasihat, pembantu, atau penolong kepada ketua isitu suami...

Dirumah kaum wanita tidak layak menandingi lelaki.... Kalau di pejabat anda mengarah... Tapi dirumah anda tetap diarah....

Kepada wanita yang berjaya... ingatlah walau setinggi mana pun anda terbang rumput dibawah usah dilupakan.... Kerana apabila lapar dan dahaga, Lembah itu sahaja yang mengeluarkan buah dan hasilnya.

15 ulasan:

fikaryna berkata...

saya lupa saya bekerjaya bila bersama dgn en.fika di rumah atau bila kami berjumpa..sbb saya isterinya..bukan bos nya..huhu..

mamalieyna berkata...

sebab tu dlm anggota beruniform, pompuan berjwatan tinggi tokleh kawen dgn lelaki berjawtan lebih rendah jika mereka dilokasi kerja yg sama..kan3x...

sI tEDI berkata...

ehMm..
sebagai panduan... setuju.

kdg2 si isteri terbawa sikap bos di pejabat sampai k erumah!

fAiRuLLaH's de GrEaT! berkata...

betul tuh.. seeloknya suami dan isteri elakkan sama di tempat kerja ..

ONE ZABA berkata...

bukan mengarah atau diarah...tapi harus saling menghormati dan memahami.

Tanpa Nama berkata...

wahai wanita....ketahuilah tujuan allah mencipta kamu???....sebagai teman adam...dan dari manakah datangnya kamu???...tulang rusuk nabi adam....kerana ....untuk sentiasa disisinya...jadi jangan lah kamu cuba membandingkan antara lelaki dan wanita...hanya allah mengetahui sesuatu itu ciptaanya...

Diarihatiku1976 berkata...

hiihi... sama je kot sekarang....

kak ina kl berkata...

salam..memang betul kata kamu tu..kat office boss kat umah seorang ibu dan seorang isteri..tak boleh jadi boss jugak tau..

zns berkata...

ooo..tak pernah tau plak macam tu mamalieyna..
erm..berat tugas sebagai isteri ini kan?takutnya...

Azmiezas berkata...

Kita setuju sangat..n nak tambah sikit boleh??..syurga isteri dari keredhaan suaminya kan??..

Tapi kaum suami kena ingat,"Sebenarnya tugas isteri ni cuma buat bantu2 suami jer bukannya nak kena tanggung semuanya"..

arryani berkata...

Suami saya plak....tak de kat umah....aagagaga

saya bos...saya kuli...heheh

nurimo berkata...

Memang cakap senang kat rumah suami bos walaupun kat pejabat isteri bos.

Tapi ramai ana dengar bila isteri jadi bos dan gaji besar pada suami, kebanyakan suami jadi menikus.Isteri sergah sikit dah diam.

Tapi kalau jauh pada isteri sembang pun besarlah sisuami ni.

etuza berkata...

Isteri tetap isteri, kena hormat suami, makan, pakai dan anak-anak kena utamakan juga. kerjaya buatlah ikut time kerja di rumah lupakan kerjaya. ha! balik late tu kena jaga, suami tak suka isteri sering lambat balik ke rumah atau mengarah suami selalu. Ingat pesan saya ni tau! haha khas untuk para isteri.

Ena Qalinsya berkata...

kadang2 kerana gaji istri lbh tinggi dr somie pong leh wat cam istri berlagak sket tp jgn r lupa gak kan, tanpa somie kita takkan seberjaya ni dan somie pong jgnla amik ksempatan bila istri lbh kayoss dr dia kan kan kan

fiezaradzi berkata...

saya setuju hal ni.. wpun gaji besar mana, isteri tetap isteri kepada si suami.. tjawabnya tetap tak berubah & perilaku tetap xlebih besar dr suami..

Link Within

Related Posts with Thumbnails