TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 10 Februari 2010

Lelaki ..... kenapa cakap tak serupa bikin...


Gambar gugel

Salam....bukan nak perlekeh lelaki atau suami org.... Cuma nak cakap tentang lelaki tin kosong.

Tau kan tin kosong..... Ada sesetengah lelaki atau suami orang suka cakap besar depan kawan2.... Salah satu contohnya bab rokok.... Depan kawan2 hisap rokok macam tak cukup mulut nak hisap... Berkepul-kepul asap... Tapi depan isteri tak mengaku pulak dia hisap rokok...Al-maklum la takut isteri marah....

Dengan kawan2 cakap bini aku tak kisah aku hisap rokok.... Kalau la bini2 diorang ni terserempak masa tengah dok sedap2 berasap... apa agak2nya nak jadi....

Satu lagi bab suami-suami yang main kayu tiga.... depan isteri baik... alim...pijak semut tak mati... sembahyang tak tinggal... Tapi belakang isteri Allah saja yang tahu apa yang dia buat.

Wahai kaum adam jangan la cuba berbohong dgn isteri.... Ingatlah sekali anda berbohong mungkin isteri anda boleh memaafkan...tapi tak mungkin akan melupakan... kalau dua kali anda fikir-fikirkanlah sendiri akibatnya.
-------------------------------------------------------------------------------------
*Kaum hawa ada apa yang nak dikata silakan.....*

16 ulasan:

Nabihah Zaid berkata...

drpd menipu..lbih baek minx cerai je kalo x reti nk brtaubat..kalo x..mnambahkan dose je..isk3 xP
but den nnt..kcian kat isteri nye pulak la ek?? huhu..T.T

joegrimjow berkata...

mereka ni ter'hormat' isteri sampai terpaksa berbohong
mintak2 ku xtergolong dari golongan ni
hehe

iedaLUVsham berkata...

memang begitu...aku pon geram je, tapi sabar je la...isteri kena strong..

Tanpa Nama berkata...

tapi sekarang nie dah terbalik..banyak kisah isteri yang curang....tak caya....tengok sekeliling anda...ambik tahu isu semasa....jangan nak cari salah orang saja...tengok diri ....renung-renunggkan...

fikaryna berkata...

takut la kak..suami sekarang banyak helah..( rgk pada kawan2 yg ada pengalaman buruk..) 5 athun pertama okeh lepas 2 buat perangai..macam x bole duga kan..

indahhouse berkata...

salam alimaz,
akak tak tau komen pasal ni, sbb sometimes, sikap org lelaki ni terbalik. hihi.
cam kita, orang pompuan gak la. bila kuar umah pakai baju cantik2 dan pakai gincu, eyeshadow. bila kat umah dpan Hubby, nak pakai gincu pun segan. hihihi.

Ena Qalinsya berkata...

hahaha
tu kalo kena kat somie den, den kerat 18 ihiks.. tp slalunye den lopeh jek asaikan anak2 ngan den.. den lbh ske mengalah walaupun sayang dr berebut2 huhuhu

zan-xray berkata...

Macam2 ada kat dunia ni..
yang suami ok , isteri tak ok.
isteri ok suami pulak tak ok.
kadang-kadang dua2 ok
ada masa dua dua tak ok
:-)

mamalieyna berkata...

macam2 dunia sekarang ni..tak terduga oleh kita kan..nampak very nice, taat perintah Allah tu..tp belakang taktau la pul0k camn0 gayanya!!

Azmiezas berkata...

Kita cukup pantang kalau org bohong ngan kita, baik ke tidak ke benda tu, cakap jer lah..yang nak bohong2 kita apahal...(geramm jer kalau kena bohong)

betul tak??..awak sokong kita tak?/..

Tanpa Nama berkata...

suka baca "dang setia'dalam surat khabar METRO....suami ke.... isteri ka...serupa saja....

Nida berkata...

Nida memang paling benci lelaki yang tak serupa bikin... mudah2an dijauhkanlah daripada mendekati golongan seperti ini

fiezaradzi berkata...

tak baek lelaki buat camni.. tapi masih de kan lelaki yg baik hatinya.. tapi pada yg buat, sudah2 le tu.. lambat laun akan terbongkar jue..

sI tEDI berkata...

jujur dan tidak hipokrit..

ONE ZABA berkata...

mujur aku ni kalau pijak semut penyek.

etuza berkata...

Salam alimaz.
Cantik teguran membina, moga manfaat kepada para lelaki.Bab rokok, saya memang tak boleh ...entahlah, bolehkah rokok tu menghilangkan masalah bila hisap rokok? Yang saya tahu buat penyakit adalah..ha itukah masalahnya yang akan selesai.
Alamak! beristeri lebih 1, sini sana saya nampak alimaz,baru tadi di restoran kami singgah makan 2 isterinya. tak apalah jika mampu hehe!

Link Within

Related Posts with Thumbnails