TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Khamis, 11 Februari 2010

Kawan... sahabat....masihkah kau ingat???


Kawan memang senang dicari atau kawan memang senang dapat.... Tapi kawan yang betul-betul ikhlas kerana Allah cukup susah nak dapat....

Suatu masa dulu saya ada seorang kawam baik.... sangat baik.... Macam isi dengan kuku... Kemana saja kami bersama... Kesekolah bersama.... Balik sekolah bersama.... cuma bezanya saya aktif bersukan dia tidak... Tapi dia tetap menemani saya kemana saja terutamanya ketika menjalani latihan sukan.

Antara dia dengan saya dia lebih pandai dalam pelajaran.. malah dia tidak kedekut ilmu dengan saya... Dia sering membantu saya menyelesaikan kerja-kerja sekolah yang saya tidak faham atau lebih tepat tidak tahu nak buat...

Dia sering membela saya jikalau ada orang mengganggu atau menyakat saya... malah begitulah sebaliknya... Saya sayang dengan kawan atau lebih baik dipanggil sahabat ini... Dia baik.... Saya masih ingat lagi masa tu kami darjah 4... kami selalu berkelah bersama-sama walaupun hanya makan meggi yang direndam dengan air panas.... Seronok sangat.... Makan meggi di bawah pokok ceri...

Tapi sekarang masing-masing sudah dewasa...masing-masing sudah ada keluarga sendiri.... Kadang-kadang saya rasa rindu dengan kawan saya itu... Saya tak tahu sama ada dia ingat lagi tak dengan saya.... Sekarang dia tinggal di Kuala Lumpur... Saya masih disini.... Bekerja disini.. Bersama suami tercinta disini....

coretan mama

-------------------------------------------------------------------------------------
*Anda punya sahabat baik???? *

6 ulasan:

Sharinginfoz berkata...

memang betul susah nak cari yang betul2 kan.. semasa kita susah dan senang...

Jom Beriani Insaf

Apasal Perlu Iklan????

sI tEDI berkata...

x koling2 die lagi ke?
lost contact?

Mybabah berkata...

Salam Alimaz. Saya masih ingat sahabat baik saya semasa kecil. 2 orang. Waheedu Asraf dan Aidrus Saidi. Semasa kecil mereka pandai-pandai belaka. Mungkin sudah menjadi orang terkenal atau"orang besar". So saya cuba mencari dengan menggoogle di internet. Tak jumpa. Semoga Allah menemukan saya dengan mereka...

Tanpa Nama berkata...

kawan...sahabat...itulah yang kita ada masa kecil...selain ibu bapak..dan ahli kelurga yang lain...sebab apa kita cari kawan....sebab dikala itu kita sebaya denganya dan segalanya boleh dikongsi bersama....tak salah mencari kawan kembali...tapi biarlah tahu batasnya...sebab situasi sekarang sudah berbeza.....tambahan pulak berlainan jantina.....renung-renungkan....selamat beramal....

ONE ZABA berkata...

ingat ingat lupa....

kalau jumpa mesti ingat.

zns berkata...

zns pun ada kawan baik jugak...nama aznirina..tapi dlm dunia cyber ni dikenali sbg fikaryna.sorang lagi nama norhairani..depa berdua dah kawin, tapi kami masih berhubungan..cuma kengkadang rindu zaman nakal dulu dulu

Link Within

Related Posts with Thumbnails