TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Khamis, 4 Februari 2010

Suami dayus .....salah siapa....


Suami dayus...adakah kerana terlalu sayangkan isteri.... ikut segala cakap isteri.

Atau.... salah si suami yang takut isteri lari kalau ditegur..... tegur ya atau kata lain nasihat... bukan memukul... kerana memukul isteri itu juga dayus bagi suami.

Biar isteri pakai kebaya nyonya ketat + jarang juga dayus...
Biar anak pakai baju batik kain belah2 juga dayus..

Menyusahkan isterinya dgn memaksa isteri melakukan sesuatu di luar kemampuannya....juga dianggap dayus.

Isteri berpakaian jarang ditempat kerja.... pada hal suami tahu tapi tak larang... itu dayus jugak kan....

kalau bini jaga kehormatan diri dan suami...tentu suami tak jadi dayus..

------------------------------------------------------------------------------------
*Bagi isteri yang berdua-duaan dgn lelaki lain di tempat kerja....bagaimana ya adakah itu salah suami yang dayus...atau salah isteri yang tak pandai jaga maruah suami...* Any idea?????*

5 ulasan:

blueCITY berkata...

salam

dah bersepah dan jadi perkara biasa pula sekarang ni,
alasan sebab kerja

lelaki@ suami pula seperti tak kisah . suami juga tak larang atau tegur isteri dia karana apa?
dia juga jahil atau takut atau tak mampu .

berdua2an ditempat kerja dengan alasan kerja atau terpaksa atau kerana sengaja?

kalau sengaja memang mengundang pihak ketiga la...

selagi boleh elak, elak...

mamalieyna berkata...

betul3x...

yg bab berduaan di tmpt kerja tu..if kerana kerja shj..not more than that, ok la kan..

tp kalo berduaan yg disengajakan, ada agenda di sebaliknya tu...huu..itu tandanya isteri tak pandai menjaga kehormatan diri..dan hormatkan suami..tp herm..masuk slh 1 kedayusan suami ke?!..if suami taktau apa2, sbb balik umah berlakon baik jer..mmg tak ptt la salahkan suami kan..herm..susah jugak ni!

Watierman, rmanbkr berkata...

Dulu Akak naif sgt..rasa macam tipulah kalau ada isteri menduakan suami...tapi kerap sgt kejadian2 ni diwawarkan dalam akhbar sekarang ni...memang di akhir zaman ni....yg tak sangka2 tu yg terjadi....dayus suami..boleh di bendung kalau suami isteri tu tahu hukum hakam & batas2 dalam pergaulan!

DaZzlingLilLy berkata...

susah nak komen...

Azmiezas berkata...

Tu la yg kita selalu beringat..sebabnya kat tempat keje kita ni ramai lelaki dari pompuan..
so selalulah kena berhati-hati..

Link Within

Related Posts with Thumbnails