TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 17 Februari 2010

Nama saja kereta besar... Tapi tuan kereta tak dak otak!!!!


CONTOH KERETA amik kat gugel


Salam.... Sesetengah orang suka pakai kereta besar ..berjenama...mewah...(kancil juga satu jenama tapi tak mewah)..... tapi yang satu ni tuan kenderaan mewah ni tak pakai otak.... Saya cukup sakit hati bila ada kenderaan2 mewah diatas jalan raya yang tak reti nak bagi signal bila nak belok kiri atau kana...main breke dah terus belok....kalau anda marah tak....

Satu lagi kenderaan2 besar2 gajah...Lori..Bas...dan seumpama dengannya.... drebar2 kenderaan berat ni kalau bawak...mmg cukup laju kalau boleh nak langgaq saja apa yang ada didepan.... Ishhh ngeri....

Saya bukan nak kutuk pemakai kereta mewah...tapi ada sesetengah manusia yang ber kereta mewah ni yang membuatkan org lain sakit hati....Tau la kereta tu besaq gedabaq...TApi org dah buat signal...susah payah signal dicipta..reti2 la bagi signal bila nak belok.... Bukan gaduh angkat tangan pun... Zaman dah maju...Tapi masih ada lagi manusia Yang tak reti nak guna kemudahan yang ada pada kenderaan....

Tu pun jangan.. org pakai kereta besaq depa pun gagah nak pakai kereta besaq....Tapi menyusahkan org....Kalau org langgaq belakang tu mula nak salahkan org....

Patutkah org2 macam ni di tengkalong ja kepala depa tu...Isshhhh ganaih plak rasanya... Bukan nk kutuk (marah sikit ja)....cuma nak nasihat sikit... bukan apa untuk keselamatan bersama jugak....Jangan marah noooo...Kesian la kat kami yang pakai kereta kecik ni...bukan jeles...

--------------------------------------------------------------------------------------
*Dah la malas nak cakap panjang...pikir2 kan lah....*

18 ulasan:

fikaryna berkata...

waa..naik2 keje da angin ke kak..huhu..tp mg bengang kalau jumpa orang bangang kat jalan raye..depa x sayang nyawa..kita pulak yg kena berjaga jaga sgt..sabar je la kak..huhu..

Azmiezas berkata...

Sikit punya marah, nampak!!..

Sabor ye..

Diarihatiku1976 berkata...

setujuuuuuuuuuuuuu.............

Watierman, rmanbkr berkata...

Aiii kat Perlis tu..tak la jam sangat....await yg marah sgt hari ni.....dia bagi cuti lebih hari kat drebar la tu....bila kena bawa sendiri...tak tau nak tekan hat mana satu kot!!!Sabarq no~!

Drama Mama berkata...

memang gitu...ebngang ja kita ni kan..takpa sabar ya..take a deep breath

btw, please join our giveaway for a chance to win our delectable diaper cupcakes!

http://twinkywinkystars.blogspot.com/2010/02/join-our-diaper-cupcakes-giveaway_12.html

relevan berkata...

Saborr..

mamalieyna berkata...

memang...selalu dengar en suami bebel pasal ni lah! ada signal, tp mcm takdak ja..mahai sgt ke signal tuuu..ke susah bebenor..haish..tak faham tul..!!

YanaNuar berkata...

mmmm betooll la..memang slalunya yg berkereta besar n mahal nih tak reti nak guna bahasa isyarat.main masuk jek...

nama je kete mahal n besaQ tapi takde signal..sian pulak kat dorang yang beli..huhu..

Sebetulnya gak memang salah kete..tapi orang yg pandu tu yg bengong..(luah prasaan la nih kiranya hikhik)

Afnie Roslan berkata...

sabaq...tp mostly mcm tu...tp x semua...awat la kan...peace

░♥si lampu neon♥░ berkata...

huhu jgn berlagak laa dgn harta dunia..bukan leh bawak masuk kubur kan..

Nida berkata...

Salam Alimaz..

Tu belum lagi kat highway.. depa ni main tekan minyak suka hati je. Tak ikut langsung had kelajuan... tapi tak semua nooo...

Abd Razak berkata...

Salam...

Sabar dgn sikap manusia yg ada penyakit dlm hati

INNA AB berkata...

hahaha..dh adatlah..yg kecik ke tepi sedaq diri!! yg besaq..lupa diri...uwa..uwa..

Signorina Syima berkata...

kalau aku, aku kejar balik...

DUN Behrang 2020 berkata...

Pernah alami kes sebegini kemudian sy cakap pd member...sayang je kereta mewah tu...dia tanya kenapa...sy kata besar dan cantik tapi x de signal...pastu member tu gelak...

hans berkata...

hahahah
sabaq2
biasalah tu
diorang bangga kereta diorang besaq
last2 nak parking susah
hehehe

GhOsToNe berkata...

setuju!
bukan sume..
tp certain jewk!

ALoNa [CintamaniszLite] berkata...

tu ler...akak pun penah bengang cenggini.
Heran gak..keta baru, berjenama mewah tp mcm tak disertakan lampu signal pulak masa dorang beli tu, ye?? hmm..

Link Within

Related Posts with Thumbnails