TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 16 Februari 2010

Karnival Jom Pi Masjid....Pertandingan mewarna

Tarikh:13/02/2010
Masa: Pagi
Tempat: Perkarangan Masjid Dato Kayaman.
Perkara: Cuteri ada pertandingan mewarna antara sekolah tadika kemas dan pra sekolah anjuran Bank Rakyat.



Banner Pertandingan Mewarna... Anjuran Bank Rakyat.,.... Bank Pilihan Anda....heheheh promote la plak....Nak masuk nih kena bukak akaun dulu tau...seploh hengget....



Cuteri dapat beg... macam-macam ada dalam tu...dapat pensel warna dua set.... Tu bukan apa dok tunjuk kat cupian dengan Cik Min la tu...maklum la depa dua tak dapat



Gambaq yang nak diwarna... gambaq ni sama yang dekat banner tu... Tak tau la depa perasan ka dak...



Cuteri dah stat warna dah.....



Ada NURI la plak.... Dah bukak akaun NURI untuk kanak2... Ada macam2 keistimewaan jugak kalau bukak akaun nih.... Nak naik menara aloq setaq pun ada diskaun.... Cupian takut tengok NURI nih...



Macam biasa... Interframe Alimaz n familia...



Perlis FM bersiaran secara langsung kat sini....



EEEEEE takkut.... mama pi tengok sat... takut..... putuih kepala pun ada.... Ni pameran Polis Traffic...



Pertandingan memasak bubur asyura antara kawasan2 terdekat... Jumpa Tok Su ROS... Adik Tok Nyang dok masak buboq asyura....



Nampaknya Cuteri dah mula bosan...Adaka pokok kaler merah dengan oren.....



Orang lain sibuk kaler dia dok tungkat dagu lagi....



Dah tak mau nak kaler da.... Tidoq plak dah.... Kalu dia kata tak mau tu tak payah dok suruh la...mmg dia tak buat....



Sementara dok tunggu Cuteri siap... Kami ronda2 dulu tengok apa yang menarik.... Pak cik dengan mak cik ni selalu la dok nampak kat pasar2 malam dok juai hasil kraf tangan depa.... Pak Cik ni buta.... Mak Cik tak buta.... Depa dok naik basikal... Pak Cik kayuh... mak cik jadi mata dia.... Terang mata hati pak cik nih... dia bulih menganyam buat kraftangan...



Mama beli bekas buh alat tulis ni... 7 hengget ja.....



Ni antara hasil kerja tangan depa.... Cantik kan...



Sebenaqnya banyak lagi gerai2 yang menarik.... malas nak tungg lama2 Cuteri dah siap... Cupian pun dok merap nak balik... Musim panas la ni tu yang budak2 tak brapa nak mau dok tu.... Pukoi 10 kami ciowwwww.....
-------------------------------------------------------------------------------------
*Kebanyakan gerai2 yang ada adalah untuk kutipan amal.....*

13 ulasan:

Zikr the Jalanan Sepi Perantau berkata...

wah menarik...macam2 aktiviti ada ...

Azmiezas berkata...

Ok lah tu ada tempat nak lepak2 dari tak da apa-apa nak dibuat cuti2 ni kan??..

Mybabah berkata...

Salam. Bagus kempen Jom Gi Masjid ni, di samping Cuteri dapat menunjukkan bakatnya melukis di atas kertas, bukan di dinding. He..he..

al-lavendari berkata...

nampak meriah sekali majlis tu .. buah harum manis ada jual tak ?

Nida berkata...

Salam

Meriahnya... cuti ni berjalan sakan ye...

kak ina kl berkata...

salam alimaz..kdg-kdg budak-budak ni buat perangai bila ibubapa dia ada..cuber kalau tak ada tentu dia boleh mewarna dengan cantik.

Nadiah Sidek berkata...

betul la tu cuteri warna pokok kaler merah ngan oren..pokok masa musim autumn la tu warna merah oren tu ;)

Uruchimaru @ kf berkata...

budak2 mesti suke join ni kan !

ALoNa [CintamaniszLite] berkata...

sepatutnya...utk kanak2 bawah 6 thn kalo dibuat pertandingan mewarna...takyah ler banyak2 sgt objek...hhe..dorang cepat jemu, ngee

Tp jgn ler nak dibandingkan ngan anak2 cina..
Dorang siap hantar anak dorang ke kelas melukis/mewarna lagi tu. Umur 4-5 tahun dh terer kaler guna crayon..cantik pulak tu...hmm

ertuza berkata...

salam alimaz,woi..knpa x bawa anak-anak saya tu alimaz..hehe bestnya anak2 tu.salam ceria

mamalieyna berkata...

uuii meriah sungguh nmpak gayanya tu..mesti best kan Cuteri dpt beg berisi mcm2 dlm tu..^_^

ya..Bank rakyat, saya mesti pilih! dah bukak pun akaun nuri tuk dak arif tuu..:)

Nuroll berkata...

wah...bkenan sguh ngan tudung saji itue....

Tanpa Nama berkata...

Genial fill someone in on and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.

Link Within

Related Posts with Thumbnails