TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Khamis, 28 Januari 2010

Saat Bosan Menyerang



Photo by Goooogleeee

"Bosannyaaaaa!!! Apa nak buat ya? Selalu kita mengeluh apabila diserang rasa bosan...Langkah paling senang yang biasa dilakukan ialah tidur!!!... Tapi cara ini bukan cara terbaik untuk anda atasi kebosanan yang menyerang... Cuba cari benda yang berfaedah untuk mengubatinya... Contohnya....

Minum teh panas berparisa mint untuk menenangkan perut....(Tak pernah buat)

Berbual dengan rakan-rakan (bukan mengumpat yer...dosa...berbual ja,) Jangan sampai larut pulak nanti tak jadi pulak kerja yang lain.

Pergi berjalan-jalan untuk ambil angin sebentar (bukan makan angin nooo)...kerana pemandangan luar dapat menyegarkan mata,

Buat senaman ringan beberapa minit contohnya lari-lari anak untuk mengembalikan otot yang tegang.

Cuba hidu aroma kayu manis..atau makan makanan yang mengandungi kayu manis (tak penah plak buat)....ini adalah Kerana aroma rempah ini dapat membangkitkan perasaan bahagia, dan fikiran pun jadi lebih kreatif.

------------------------------------------------------------------------------------------------
*Kalau anda....apa yang anda buat untuk menghilangkan kebosanan...boleh bagi cadangan sikit ( Tedi jangan marah yer...guna gambaq kucing*

11 ulasan:

Solehah berkata...

oo..nak beli kulit kayu manis simpan dlm office la.

ZOOL@TOD berkata...

Mukanya bosan gilerrrr tapi maintain cute....

Aus berkata...

ahahaha..
ni bosan thp dewa ni..
keke..
xpe2..
sabar...
slalu kalo aku bosan..
aku jalan2 buat blogwalking..
cari cite yg menarik..ahaha..


DARA FREE DAN BONUS RM100

Kyuubi_85 berkata...

heh, nak tambah lagi 1... kalau bosan pegi update blog... hehehe

Everything Beautiful

ct odah berkata...

kak kt klu bosan g kaco kwan..hehehe

mamalieyna berkata...

bestnyer kalo umah tepi laut...time bosan leh jenjalan ambik angin kt tepi pantai...weeiii..^_^

Mawar_berduri berkata...

tak tau plak kayu manis ade aroma yang bagus?....hihi..thanks for the info Sis

Watierman, rmanbkr berkata...

Buat palah nak simpan kulit kayu manis dalam pejabat...keluar gi kedai nasi kandar...banyak rempah ratus yang bisa segarkan ...hilang kebosanan....jelma kemengahan!!!
Kalau Akak.....baring2 ...baca novel...mop2....sapu2 sawang....ah bosannya fikirkan semua tu tak kan habis punya!!!

blueCITY berkata...

time bosan!!

kalau ada duit, keluar jalan2 or makan2.

kalau tak ada duit, lepak depan tv n tido
gegegeggeee

fiezaradzi berkata...

tidur.. hahaa.. jgn ikut.. saya tgk citer jap.. dalm 5 minit, pas2 tah la.. pe lagi ek..

Nida berkata...

Salam..
Hmmm... kalau Nida lak, bila boring Nida suka duk godeh2 you tube.. suka tengok karenah manusia

Link Within

Related Posts with Thumbnails