TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Khamis, 28 Januari 2010

Perlu kah kawan begini....



Gambaq cari kat gugel


salam....Berapa orang ada kawan baik angkat mouse....heheheh...Sesetengah orang nak berkawan dengan orang kalau orang tu ada kepentingan pada diri dia.....Selagi orang yang dikawan tu boleh memberi kemudahan dan kesenangan padanya dia akan berbaik la.....Kalau tak dia mungkin tak nak bertegur sapa.....Contohnya kalau kawan tu tak dapat penuhi permintaan dia la.....

Agak-agak anda semua perlu tak kita dengan kawan yang macam tu..... Bagi saya kawan yang macam tu baik jangan dilayan....buang masa saja...saya pernah terkena sekali....mula-mula baik saja..bersembang, bergelak....Tapi la ni bila saya berjumpa dengan dia di mana-mana....Dia buat-buat tak nampak saja....Saya cukup sakit hati dengan dia....

Satu lagi kawan ketika kita senang cukup senang nak dapat....kalau kita susah siapa pun tak nak dekat....Contohnya kalau la kita terdesak sangat2,...tak kira la sama ada kewangan ka...kesusahan nak pinjam kereta ka....agak2 anda la kan...ada tak kawan yang mudah2 nak tolong....Mesti ada tapi bersyarat kan....kalau nak pinjam duit dia mesti tanya...bila nak bayaq balik nih.....Tu makna kata dia tak percaya kat kita la kan....kalau saya tak perlu lak kawan yang tak percaya sama kita....

Kawan yang betul2 kawan la ni rasa2nya ada kot sekerat dua...susah nak cari kawan menangis nih.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Apa pendapat semua...*

12 ulasan:

Nida berkata...

Salam Alimaz..

Inilah kehidupan.. penuh dengan warna warni.. yang lemah ditindas, yang kuat terus menindas

mamalieyna berkata...

zaman skrg..banyak gituw, berkawan bila ada kepentingan! susah nak jumpa yg boleh kekal wlu kita dlm keadaan mcmana sekalipun..

kwn gitu, takyah layan lebih2..gitu2 udah ler...tak nak kwn lgsg tak elok jugak eh!

Signorina Syima berkata...

erm.. aku pernah dituduh utk mengambil kesempatan ke atas seseorang... mmg sakit hati sbb tak de niat pun... tp bagus juga la dh putus kawan.. kalau tak asik nak mengumpat je keje nya...

ZOOL@TOD berkata...

Dulu saya ada ramai kawan yang suka pinjam duit tapi tak reti-reti nak bayar balik. Saya buang kawan sebegitu kerana ternyata dia tak bertanggungjawab.

sI tEDI berkata...

kawan macam ni kem salam je lah yu!!

Daud Mili berkata...

Memang susah,...mane ntah nak dapat,...selama pengalaman saya study kat IPT nih, lebih 5 tahun,...ntah la, kawan2 yang berkawan untuk kepentingan nih memang belambak,... kadang-kadang tuh, diri saya sendiri pun bersikap sebegitu,...

tapi, tak la sampai bila kawan2 yang dalam kesusahan kita nak tolong dia bersebab jek,...kalau dia tuh kita baru kenal 2,3 hari pun, tapi kalo kita dapat tangkap yang dia ni baik hati orangnyer,.. memang tak der hal, nolong je tolong selgi mampu,..:)...

saya rasa ianya terletak pada orang yang berkawan itu sendiri,...tujuan nak berkawan tuh,..memang tak dinafikan wujud kawan2 yang mementingkan diri sendiri,..tapi kadang2 kita sendiri pun terjebak dalam suasana tanpa kita sangka,..

dulu my bro penah masuk hospital kena operation sebab ada ketumbuhan, so bila dia dah sihat dan balik rumah, dia berbual ngan saya,..katanya, masa dia sakit,..time tuh dia dapat kenal sape sebenarnya kawan2 dia,...kawan2 yang dulu nya rapat,.tak datang melawat dia, bahkan msg pun takder,....dan memeranjatkan kawan2 lain pulak yang datang, kawn2 yang dia fikir dulu tak ingat dia dah,... Memang betul lah,..kawan2 sedih memang susah nak cari,.. ~~

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

sekarang ni sukar nak jumpa kawan yg bersama semasa susah dan senang..

Maia berkata...

salam..thanks singgah kt blog saya.. salam perkenalan dr kami jugak..

**kawan ketawa memang ramai, tp kawan menangis, susah nk carik kan..

NICK IRFAN berkata...

ni bkn kwn dh ni haiwan ops! trkasar bahsa lak... ape2 pun mmg sakit ati dpt kwn mcm ni bg sy tinggalkan je kwn mcm ni! mmg bkn kwn sejati! heheh eh! confius la owner blog ni laki ke pmpuan???

euza berkata...

salam alimaz.
Rasanya kita harus sentiasa berhati-hati dalam memilih kawan yang sebenar. Sukar kita mentafsir isi hati sebenar secara total. Saya dah kena kawan macam yang ke dua alimaz utarakantu. Ingat bila kita tolong dia baiklah, saya yang tanggung masalah dia pula.Apapun itu mematangkan saya, saya redha. Dalam blogpun ada juga kawan baik sangat.Lastly dia jarang dah tegur sapa saya..saya relex ja. Manusia macam tulah ramai rambut hitam sama, hati tak sama warna. hehe!

Watierman, rmanbkr berkata...

Salam Alimaz...rambut sama hitam Dik...hati lain2''...Itu dulu sekarang rambut dah macam2 warna dah susah nak identified....hati pun dah macam2 warna gak lah tu!

Apa2 pun kena ikhlas...& bersederhana!

Ena Qalinsya berkata...

waaaaaaaaaaaaaa btol tu... kwn sng mmg ramai tp kwn susah, cari r dlm tong sampah pun kompom tak jmp.. paling ralat kalo dpn kita dia baik, ngutuk org len tp upanye kalo dia tak puas ati ngn kita, dia bek plak ngn org yg dia kutuk dan dia kutuk plak kita uwaaaaaaaaaaaaa kijam..kijam...

Link Within

Related Posts with Thumbnails