TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Ahad, 8 November 2009

HALAL HUB kah Negara kita...

Walaupun kerajaan telah menyatakan Makaysia sebagai negarA HALAL HUB tapi sebenarnya ,kita umat Islam masih terdedah pada makanan dan produk yang tidak Halal di pasaran Malaysia...

Ini sebahagian dari artikel surat KHabar....









---------------------------------------------------------------------------------------
*kita sebagai muslim...perlu bijak memilih....dan perlu ambil tahu...*

4 ulasan:

zai berkata...

Salam AliMaz..

Kak Zai terus tensyen baca ENTRI nie..takut bebenor..apa yg masuk dalam perut selama ni..tak tau sumbernya benar2 dari sumber yg halal...macammn nak buat erk bila ada logo halal jakim pun masih ada lagi benda2 haram ni.. ???

Nauzubillah..terkadang rasa macam dah tak sanggup nak hidup lama2 kat dunia ni..terasa dimana2 kita tidak mampu terlepas dari penipuan mereka2 yg mahu menyesatkan umat islam meskipun kita telah berusaha dengan sebaiknya..apapun Allah lebih tahu apa yg berada didalam isi hati kita..kita benar2 ingin mencari keredhaannya..sekiranya terjadi ia bukan dengan kerelaan hati..tetapi ttp rasa sejuk hati bila teringat janji Allah bahawa syurga menanti kepada hamba2nya yg beriman.

ZOOL@TOD berkata...

Dulu saya makan makanan yang ada tanda halal, sekarang saya lebih berhati-hati. Pastikan tanda halal itu dikeluarkan oleh JAKIM dan badan-badan yang diiktiraf.

Masalahnya, adakah sijil halal mereka masih sah?

Werdah berkata...

salam,

tu lah macam duk kat us pulak kan!

AINANAM berkata...

susahla skrg nk tau confirm ka halal..skrg ni makanan suma dh nmpk sama je...nk makan luar pun dh jadi takut...apala nk jadi ???

Link Within

Related Posts with Thumbnails