TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 19 Oktober 2011

Ahad di Oran.

Hari Ahad lepas Tok Didah buat majlis kecil-kecilan jemput saudara terdekat makan-makan... Ajak adik-adik Tok Nyang yang dok di Bukit Keteri mai mkn.....

Lama-lama sekali teringat dengan Tok Mama.... dulu masa dia ada.. selalu juga kami buat makan2 macam ni..... kumpul adik beradik....

Anak2... cucu cicit.... Tok Mama suka tengok bila anak cucu cicit dia berkumpul.... Dia rapat sangat dengan adik2 dia..... Tok Cik.... Tok Ndak.... Tok Su......

Hari tu kami bercerita pasai Tok mama (TOK BEDAH).... cerita perihal dulu2..... Tok Bedah suka tidoq di rumah adik2 dia.... Tok Bedah suka bawak mama sekali... Ye la masa tu mama la satu-satunya cucu yang tinggal dengan dia.....

Al-Fatihah untuk Tok Bedah..... Terima kasih kerana mengajar mama mengenal Alif Ba Ta....


Rebung madu rebus buat ulam..... sedap manis ja... cecah ayaq asam...


Ikan kembung bakaq... heheh sepupu mama bakaq naik rentung kepala ikan.....


Sayoq rebung madu rampai kacang lendir..... badek jagung.... bayam....


Gulai ikan seludu....


Daging bakaq...... sila abaikan tangan kat atas tu... mama tak ingat tangan siapa....


Ulam raja..... Kat bawah ulam raja tu ada pucuk cemumar..... semua ni untuk awet muda.... tak caya cuba lah... rasanya pahit gilew....
Tambah pucuk cemumaq tu...... elok sangat untuk wanita...


Ayaq asam campoq tomato.... my peberet.....


Ikan bakaq ni elok sikit.... hehehe yang tadi hangus..... sepupu mama bakaq... yang ni Tok Didah (mak mama) bakaq..... Abah pi mana.... apa lagi mesorat lew.....

6 ulasan:

kakcik berkata...

Tengok makanan tu semua pagi2 ni, telan air liur kakcik jadinya. :)

SYANI berkata...

Ikan bakaq cicah ayaq asam.... feveret ai tu...

SiTyAiZa berkata...

wow.... syoknya.... sekali skala berkumpul makan nasik ramai2.... walaupun menu simple... tapi melazatkan.....

atty's berkata...

daing bakar + air asam..leh buat terliur..

CuTeMiUt78 berkata...

uuuiissshh... mkn2... makan ramai2 best kan

dinor's family berkata...

wah menyelerakn nampak suma manu....suma tu kegemaran cek...tambah lg ulam raja tu...mak d kg dia mmg tanam ulam2....

Link Within

Related Posts with Thumbnails