TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 8 Ogos 2011

Cik Min demam....



Semalam Cik Min start demam... makna kata dah dua hari termasuk hari ni dia tak puasa..... Tapi Cik Min tanya pulak kalau tak puasa nanti kena ganti tak.... Mestilah kena gantikan.....

Siap kira lagi berapa hari dia tak puasa... Kesian pulak mama tengok dah kurus kering ... Seminggu puasa nampak ketara perubahan berat badan anak teruna haku nih..... Dah tu plak hari2 asal petang ja mesti tanya bila nak berbuka... lambat lagi ka nak berbuka.... kesiah pulak... tapi tak pulak dia berani cuba2 minum ayaq... walaupun kadang2 dia mintak jugak nak minum ayaq.. sebabnya dah tak tahan....

 Mamam cuba sabarkan dia.... suruh dia tidoq ka... tengok kartun ka.... tapi bila time mama masak nak jugak dia jenguk dapur... Apa yang penting ayam goreng mesti mau ada...

Pagi tadi mama bawak dia gi klinik..... kesian pening... nak muntah semua ada.... badan dia panas sangat dalam 40 ++..... Kalau tidoq atas riba boleh di buat tungku...

Balik tengahari bagi makan roti sikit then makan ubat.... tidoq lena dia... MAm mintak m.c dengan doktor dua hari untuk Cik Min.... harap2 esok sihat la dia.... Lusa boleh sekolah.... Musim demam kot la ni.... tak pun sebab bulan puasa then dia ni kurang minum ayaq.....

2 ulasan:

etuza berkata...

asalam..
Cerpt2 sembuh ya..usah minum air cool dulu ya dek..

zulkbo berkata...

salam..
alahai kesiannya..
moga Cik Min cepat
sembuh...

Link Within

Related Posts with Thumbnails