TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 7 Jun 2011

Buah Kuinin..... Faberet Cewad.

Pernah makan tak buah ni..... emmmmm sedap.. tapi tak macam buah mempelam.... Tapi bagi yang batuk tak boley makan... nanti lagi batuk.... Mama tak suka... Tapi sekali sekala tu makan jugak.....  Tapi Cewad cukup suka makan.... Asal dia nampak buah ni luruh .... kena kupaskan la untuk dia.... Kalau tak mau dia mengamuk....

Dua biji habis sekali dia hadap saja....Pokok betul2 depan rumah kitorang.... tepi reban ayam.... Cuteri dengan yang lain2 tak suka... kalau dihuloq depan hidung pun tak disentuhnya...





8 ulasan:

kakcik berkata...

Dah lama kakcik tak makan buah kuini... tiba2 terasa rindu nak makan pulak. :)

Nida berkata...

sedapnya kalau dibuat air batu ni..:)

Abd Razak berkata...

Saya pun minat buah kuini...:)

zulkbo berkata...

salam..
oranng utara panggil
buah konen..ermmm..sedap
buat sambai..yum yumm

azieazah berkata...

Kuinin ni kalu mengkal, bleh buat sambal belacan. Kalu masak ranum, ada yang masak lemak.

Tapi saya suka masa dia muda, sebelum bau dia kuat menyengat hidung, sebab dia rangup!

DaZzlingLilLy berkata...

buat sambal sedap nih..

dinor's family berkata...

dah lama xmkn,kami suka suma jenis buh2 mangga ni...blk kg baru ni pun mak ada buat jus mangga, pokok blkg rmh je...buak kuenen ni baunya kuatkn...

Cik Mai berkata...

sedapnya buah nie..lama da xmakan..dulu kt umah opah cik mai ada pokok nie tp skg da pindah da xdpt nk mkn laie..huhuhu...bau dia mmg kuat ckit tp rasa sedap....

Link Within

Related Posts with Thumbnails