TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 4 Mei 2011

Malu.. Memalukan dan dimalukan....



Pernah tak kawan2 semua dimalukan...... atau terjadi perkara yang memalukan hingga menebalkan muka tahap kulit boya..... heheheh apa la boya....

Hahahahahha ni nak story mory da moning glory.....  ABAH SILA JANGAN GELAK GULING YA......
Petang kelmarin (semalam) lepas balik kerja..... mama ajak abah singgah kedai... Alaaa Pasaraya Mini kat Taman Seri Wang tu la..... Singgah beli barang nak masak untuk mkn mlm....

Mama turun dengan Cik Min abah tunggu dlm kreta..... Semalam adalah hari yang paling malang dan hari yang paling memalukan dalam hidup aku......

Mulanya gini.... cik Min ikut mama masuk kedai.... mama ambik sos cili sebotol... dan cik min mintak nak pegang..... mama tak ambik raga sebab tak banyak barang yang nak beli..... Maybe salah mama la jugak.... bagi dia pegang buat pa..... Lepas ambik beberapa barang lagi mama kekaunter bayaran....

dah ready nak bayar..... punya hangin mama .. nak tau sebab pa.... barang yang mama beli tak dak tanda harga... dah tu bini tokey kedai melilau cari harga... tanya org tu tanya org ni..... Last mama cakap/... tak pa la saya ambik yg lain... Mama suruh cik min tunggu kat kaunter.... Punya la bengang mama dgn cik min bila mama cakap tak nak dengar....

Semua dia hangkut barang mama sekali botol sos... Tiba2... prangggggg jatuh botol sos tu....   Berkecai penuh sos kat atas lantai....

Punya la hangin satu badan mama... dah la nak beli barang itu tak dak... baranng ni tak dak tanda harga... sos pulak jatuh pecah..... Terus mama perambat cik min masuk kreta.....

Bukan setakat tu saja.... lepas habis bayaq... nak dijadikan satu cerita.....  Punya la bengang... nak tau pasai pa... Sebabnya mama jatuh (rebah) masa kluaq dari kedai.... sebabnya kasut mama licin..... Kedai tu kaki lima dia pasang tile.... Tile tu plak licin.... Kena kasut mama tapak dia licin bukan tapak getah.... Nasib jatuh terduduk.... kalau jatuh telentang ka meniarap ka lagi malu .....

Kalau abah gelak masa tu mau mama baling abah sampai Kangaq,..... heeeeeeeeeeeeee hangin satu badan.....
Malu tak terkata..... Kena pulak dengan bini tokey yg boleh membuatkan org naik hangin.....

Tobat tak pi dah kedai tu.... menyusahkan org ja.... Lebam jugak la kepala lutut ni.... Satu lagi habis kemek tin susu yang mama beli.... huhuhuhu .....

10 ulasan:

Miecyber berkata...

Sabaq yaa...

Penemuan Saintis Islam

indahhouse berkata...

salam alimaz,
apa khabar? alahai, kesiannya baca cite alimaz ni. nak jadi cerita kan?

ZOOL@TOD berkata...

Kesian.....

yangbaik berkata...

sabar yek... anak2 nak buat cam ner lagik... huhuhu

hazila berkata...

Memang memalukan tapi rasanya semua org pernah mengalami peristiwa yg memalukan. Takpe next time pergi kedai tu pakai topeng....

zulkbo berkata...

salam..
Allah akan selalu menduga kita..
lebih2 lagi dengan anak-anak..
:)

kak ina kl berkata...

akak pun pernah jadi cam tu..masa pesta buku tahun lepas..tahun ni malas nak pegi..takut jatuh lagi

azieazah berkata...

Begitulah. Malang tidak berbau sos. Hehehe..

apa nak buat, sabor jek lah.

Nida berkata...

inilah yang dikatakan sudah jatuh ditimpa tangga..

sesungguhnya malang tak berbau..:)

shida berkata...

hala... malu la jugak wei. tp tak pa..pengalaman tu.. mesti hg akan ingat sampai bila2,,,

Link Within

Related Posts with Thumbnails