TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 29 Mac 2011

Perlis hujan.

Sejuk bebenaunyer hari nih... maunya tak dari petang semalam hujan tak brenti.... Eh... tipu la... Petang semalam hujan lebat dari pukul 5.30 hingga pukul 8 lebih kurang.... Guruh kilat semua ada.... Rasanya angin kuat jugak semalam....

Dalam pukul 8.30 gitu hujan brenti sekejap... then sambung hujan balik dalam pukul 11 lebih.....Sampai ler pagi ni hujan nak kata lebat tak lebat sangat.... Tapi kalau hujan yang macam ni sampai petang nanti mau naik ayaq pulak Perlis.....

 Pagi tapi lepas hantaq askar2 sekolah kami singgah sarapan dekat kedai simpang Tok Naya.... Mama tengok dalam longkang depan kedai air dah penuh... cuma tak melimpah ja lagi.... Harap2 hujan brenti la sebelum tengahari.... Tak mo la banjir2 lagi... kesian bebudak nak exem dah ni.....

Ni dah pukul 9 lebih... hujan kat luaq nampak maam tak mo brnti ja.... makin kuat ada la....

3 ulasan:

dinor's family berkata...

hujan ka...kami d pj ni dah 2,3 ari panas terik...

Nida berkata...

sejuk, sejuk sedap tarik selimut...

p/s: suka tengok header di atas.. gambar tu menenangkan..

arekymz mukmeen berkata...

kat semban pon panas gak.
tp ade jugak ujan skali skale.

Link Within

Related Posts with Thumbnails