TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Sabtu, 8 Januari 2011

Selamat ulang tahun kelahiran ke-2...CEWAD

Hari ni genaplah umur putera bongsu kami... Cewad..Pejam celik...pejam celik dah masuk dua tahun rupanya Cewad.... Macam baru dua bulan melahirkan dia....

Cewad seorang anak yang aktif... malah boleh dikatakan hiperaktif jugak la.... Dah pandai sebut lauk dan nasik walaupun tak terus cakapnya..... Perkataan pertama yang keluar dari mulutnya ialah perkataan ABAH.... Mungkin mama selalu sebut nama abah kot... Tu la pasai dia tau sebut ABAh saja.... Tu masa umur dia dalam setahun....

Sekarang dah macam2 karenah dia... dah pandai meminta itu dan ini.... Dah pandai berkelahi dengan abang2 dan kakak Cuteri dia.... Dah pandai memanjat grill pintu.... Dah pandai panjat motor sendiri.... Pendek kata makin hari makin nakal....

Tapi itu la sikecil yang banyak keleteh yang menghiburkan hati kami berdua..... Walaupun Cewad lain dari yang lain... Warna kulit tak secerah abang2 dan kakaknya.... namun dia ada keistimewaannya yang tersendiri....

Rupa paras seperti abah.... perangai juga ada nampak macam perangai abah pun ada.... heheheh entah la....

Selalu kalau mama dukung(kendong) dia.... Kawan2 abah akan cakap... mama dukung abah..... Kalau Tok Wan dai suapkan makan... macam Tok Wan suapkan Abah masa kecik dulu.....

Banyak persamaan antara Cewad dengan abah.... Itulah dia sikecil penghibur stress abah... Abah cakap senyuman Cewad boleh mencairkan segala masalah ...stress...marah dan letih lepas kerja....

Itulah keistimewaan Cewad... Namun itu tak bermakna anak2 yang lain memeningkan.... Anak2 yang lain ada juga keistimewaan mereka walaupun mereka tersangatttttttttt la nakalnya....

Namun mereka semua adalah permata hati kami... penyambung warisan kami.... Walaupun kami selalu marah bila mereka nakal dan tak dengar kata..... Itulah anugerah Allah kepada kami... Besarnya tanggungjawab yang terpaksa kami pikul.... Besarnya amanah yang Allah titipkan buat kami...

Semoga kami berdua tidak silap langkah dalam mendidik mereka sehingga menjadi org yang berguna..... Walaupun kadang kala hilang juga kesabaran dengan karenah dan kenakalan mereka....

Mendidik anak2 seusia mereka cukup mencabar.... Seperti melentur rebung.... Semoga Allah kurniakan kesabaran yang cukup tinggi buat kami berdua....

AKHIR KATA SEMOGA ANAK MAMA CEWAD AKAN MENJADI ORG YANG BERGUNA KEPADA BANGSA DAN NERAGA SERTA TAAT KEPADA PERINTAH ALLAH HENDAKNYA....AMINNNN.

2 ulasan:

cemomoi berkata...

dah bule nak nambah le nih

Sham berkata...

buleh dah tu...cewad nak adik kan...?

Link Within

Related Posts with Thumbnails