TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Ahad, 23 Januari 2011

Aku di buli askar-askar.... arghhhhhhhhhhhhhhhh.....

HAri ni dengan semalam dua hari kat rumah ingat kan boleh rehatkan badan sambil bersantai-santai menonton tv... atau selepas subuh tidur balik.....Huh jangan harap la askar2 kat rumah nak bagi mama dengan abah rehat.... Asyik kena buli saja,,.....

Si Cupian asyik ... maaaaaaa nak milo.....milo ... milo.... sekali milo dua botol susu baru kenyang.....

Cuteri lain karenah dia..... kerja dia membuli Si Cupian..... buli... buli.... buli..... pening kepala dibuatnya... satu perangai Si Cuteri kalau dok kat rumah bukan reti nakpakai baju..... yang dia tahu pakai seluar pendek atau boleh dikategorikan spender tu saja.... Haiiii jenuh berperang nak suruh pakai baju..... Tak kan nak pukul pulak.....

Si Cik MIn pulak kerja dia buli adik2...... Kalau main kat luar rumah asyik adik2 ikut perintah dia.... KAlua mandi main air.. siram sana .... sini.... Kalau alpa sikit mau berendam dalam kolah air.....

Satu lagi Si Cewad.... suka sangat buli mama.. Asyik kena dukung dia saja.... kalau tak mengamuk .... lagi tak ambik dukung dia mau menangis melalak sambil guling2 atas lantai..... Askar2 kalau tak dak mama dengan abah kat rumah baik saja Tok dengan Tok wan dia kata....

Biasa la kan anak2... tengah membesar.... NAnti bila semua dah besar dah bekerja atau dah berkahwin... tinggal mama dengan abah terkontang kanting kat rumah..... masa ni baru nak ingat perangai dan karenah anak2.....

Tapi itu la kan.... kita dulu masa kecil macam ni la ibu dab ayah kita semua jaga.... nak pulak yang adik-beradik ramai..... tak dapat bayangkan macamana susah dan payahnya mereka menjaga dan mendidik kita hingga dewasa.....

Jadi kita la pulak merasa sekarang..... Apa yang penting kesabaran..... Mama kadang2 tak sabar jugak.....

5 ulasan:

mamalieyna berkata...

ya la teringat makayah dedulu, anak ramai camna depa leh handle kan..kita ni, eh eina ni..baru anak sorang rasa cam dh tak cukup tangan jer..ngee..

tapi bahagia la anak ramai kan, bila semuua dah besar..senang makayah..(kalau berjaya didik anak menjadi insan berguna la..) ^_^

NICK IRFAN berkata...

sian akak ape2pun sabar je la kak bdk2... :)

dabuldahi berkata...

aku tak suka palapes

Aziah berkata...

kekekeek.... samala kita jugak... rasa macam jadik mak tarzan jaa

Lady Love Anggerek berkata...

comelnye askar2 tu.. =)

Link Within

Related Posts with Thumbnails