TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 6 Oktober 2010

Pelajar2 sekarang sudah buta huruf..

anyway I pun dah penat menyuruh cuci itu cuci ini... tapi masih jugak tak berkesan.... Arahan pun dah I lekatkan dipintu masuh stor peralatan ukur....

Tapi.... masih juga begitu...

Agak2nya student la ni dah semakin hilang nilai2 murni dalam diri....

U see that..... kaki tripod ni belemoeh kata orang utara (Perlis)... 

Ni satu lagi.... tapi tak banyak la... walaupun tak banyak.... Tetap kotoq.... I tak suka tau.....kalau dulu org lain yang incharge Makmal ni kaki tripod ni dah macam kaki kerbau... penuh tanah merah kering.... Bila I incharge ... I cuci ( student part one yang cuci.) bersih tanpa sebarang tanah yang melekat.....

But bila I tegur suruh cuci dulu kaki tripod ...... staff.... Rangging rod and Arrow... diorang buat .. bila I tak dak masa diorang simpan alat diorang tak cuci... main simpan saja....

Pensyarah kot la nak tegoq.... sama ja pensyarah dengan student... lagi pun pensyarah  yang ada kat sini pun asalnya student sini jugak..... Heheheheh....

7 ulasan:

kakcik berkata...

Kalau pensyarah kencing berdiri, pelajar kencing berlari, ya? ;-)

relevan berkata...

Sabar je lah aok yer..

Lana~Bulu berkata...

bebudak laa ni depa akan buat kalau ada upah yg mereka gemari...
kalau dak..pakai dok pi lungguk lagu tu laa..

Lana~Bulu berkata...

Lain hulu lain parang..
lain sekalilaa ni..bebudak dah tak nak buek kojo lebih2...depa dah banyak lemak dah..

etuza berkata...

Salam alimaz..
Apa khabar ya sekarang? lama tak sembang sini. Namun sebernya saya selalu datang ke laman alimaz, melihat2 apa yang ada. kadang ada turunkan komen kadang berlalu tanpa jejak. Itulah realiti kita sebagai penggemar maklumat.
N3 alimaz ni membuat saya terfikir, tugas kita ni agak sama, iaitu mempastikan banyak alat pejabat atau jabatan di jaga, disimpan dgn rapi. Cuba bayangkan jika arahan dan peraturan tidak di ikuti. Contoh PUsat Sumber sekolah saya, bila saya tiada sembenarangan saja pelajar sepahkan buku2, alat2 di pindahkan..buku rujukan tersalah letak hingga kena cari tiap rak yang ada. Adui saya macam guru tukang susun buka ja ni alimaz. hehe..apapun mujur ada pengawas PSS.
Hehe amacam macam sama kan..
Ok salam alaika..

Luqman Al- Hakim Bin Foaad berkata...

assalam.
dorang malas la tu.
sabaq je la naa..
hehe.

ZOOL@TOD berkata...

Labelkan tripod-tripod tersebut. Rekodkan nama (pensyarah/ pelajar & no matriks) yang meminjam tripod tersebut. Kalau mereka memulangkan tripod itu dalam keadaan kotor, tegur secara lisan. Kali kedua naik notis kat Fakulti

"KEPADA ABU BIN BAKAR 2010101010, ANDA DIMINTA HADIR KE STOR PERALATAN UKUR UNTUK MENCUCI KAKI TRIPOD (HARTA UITM) YANG DIPINJAM PADA 7 OKTOBER 2010 DENGAN KADAR SEGERA. JIKA ANDA GAGAL BERBUAT DEMIKIAN, ANDA AKAN DISENARAI HITAMKAN OLEH PERATUAN TRIPOD ARAU DARI MEMINJAM SEBARANG TRIPOD DI NEGERI PERLIS"

Link Within

Related Posts with Thumbnails