TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 17 Ogos 2010

Si Oli membiak lagi....

Ahad lepas masa kluar beli murtabat dekat PR Mata Ayer...mama ajak abah balik rumah Tok Didah tengok Tok Nyang Cewad.... Angah (adik mama) cakap arnab dia Oli beranak lagi.... kalau yang pertama dulu 5 ekor.. tapi sekarang dah tinggal 2 ekor... mati tiga ekkor...

Bulan lepas angah adik mama bagi tau yang si Oli beranak lagi... kali ni tujuh ekor semuanya... dalam tiga bulan dua kali si Oli ni beranak.....

Kali ni yang tujuh ekor tu tinggal 6 saja... kena pijak Tok Didah kata... Alahai kesiannya.... dah banyak kot dalam sangkar tu...

Abah suka sangat dgn arnab... comel sangat...

Tengah menyusu....

Tengok ada enam semuanya.... Arnab memang cepat membiak.... Tok Didah cakap angah jual arnab ni... sekor berapa mama tak tanya pulak.....

Enjoy the pic...

5 ulasan:

kakcik berkata...

Arnab ni tempoh bunting dia berapa minggu, ya? 3 bulan boleh 2 kali beranak tu...

ALoNa Cintamaniszlite berkata...

akak suka gak main ngan arnab. Tp masa baby je ler..
Masa dh besar..kalo kita pegang2..dia melawan ler..hahaha

ct odah berkata...

arnab kat umah kte pun mati..mak bpk die bunuh ank die...pastu tak nk bg susu lak tu...sian...

etuza berkata...

salam alimaz

cumil arnab tu ya

blueCITY® berkata...

salam,

arnab mmg cumel heheh
tapi...
daging arnab manis dari daging ayam tau,lalalla..
pernah makan sebab kena tipu di ayah, last2 suka lah
hahahah

Link Within

Related Posts with Thumbnails