TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 13 Julai 2010

Kenduri kesyukuran Di Oran....

Salam... hari Ahad lepas Tok Didah buat kenduri kesyukuran... Masuk rumah baru.. ala rumah yang tok Didah pohon tu,... rumah mesra rakyat...

Rumah ni Angah (adik mama) duduk... Tok Didah still duduk rumah yang dalam kampung lagi.... Memula Tok Didah nak bagi mama dan famili duduk... tapi memandangkan  kami dah lama stay dengan Mak abah kat Arau.. so mama bagi Angah (adik mama ) duduk kat rumah baru tu... Lagi pun diorangkan baru kawin....

LAgi pun tinggal di Arau dekat dengan UiTM.... 5 minit ja nak pi kerja... kalau pindah ke Oran... ada la kot 20 hingga 30 minit ke tempat kerja.... tak nak la...

Tok Didah...

Masih awal...lengang... belum masuk zohor....

Antara tetamu yang hadir...orang kampung, sedara mara, orang masjid (untuk baca yasin) dan sahabat2 Tok Didah.... sekali majlis baca yasin... kalau tak silap Tok Didah buat sekali kenduri untuk arwak Tok Nyang Mat (ayah Tok Didah).....

Lauk pauk yang ada.... Ayam masak merah, gulai ikan kering dengan nangka, asam pedas batang keladi, ikan masin goreng dengan cabai kering, ulaman kampung, air asam, dan buah tembikai.... mama belasah dua round.... memula bagi askar2 makan... lepas tu makan sekali dengan abah pulak.... 

Orang Kampung Oran...

Tok Su Ros adik bongsu Tok Nyang Cewad.... umurnya sama dengan Tok Didah.... Bezanya anak2 Tok Su Ros masih belum berumahtangga....

Cupian dengan dok ikut montot mama jer.... tak tau nak main dengan Cuteri dan Cik Min.... Cuteri jumpa kawan hilang main belakang rumah... Yang Cik Min dapat basikal Pak Su dia... mengayuh hilang pi kemana tak tau... dah kenyang makan lesap tak nampak  batang hidung... panas terik ni... 

Antara sahabat Tok didah yang hadir... Kak Bariah....yang berbaju coklat tu...

Angah (adik mama)... Tuan rumah.... merangkap mak labu... dah 7 bulan dah tu... rezekii... akan bertambah lagi sorang cucu Tok Didah....

4 ulasan:

kakcikseroja berkata...

Meriahnya.. macam kenduri kawen. :)

sI tEDI berkata...

besar kenduri tu. ada balai segala. :))

wany berkata...

salam.. jom join contest.. saya tag nama u

piewahid berkata...

tumpang ziarah kenduri tok didah...
moga semuanya sihat, ceria & sentiasa dlm redha Ilahi :)

Link Within

Related Posts with Thumbnails