TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Jumaat, 4 Jun 2010

Makin teruk

Salam.... dah pukul 9.15 pagi.... cik Min ada di office dekat mama nih... masih tidur tak nak makan ubat .... asyik batuk dan muntah... tak keluar apa2 cuma air kuning saja.. sebabnya dia belum makan apa2 lagi pagi nih...

Mama kejutkan dia makan ubat.. dia cakap nak tunggu abah.. mama call abah dia ada kerja pulak.. nak tak nak mama terpaksa memaksa dia makan ubat la... badan cik Min  panas sangat... 

Tengok kalau tak surut juga panas nak kena bawa dia ke klinik sekali lagi.... ubat yang ambil hari Selasa hari tu dah nak habis... sekali makan saja lagi.... semalam juga Cik Min tak makan apa2.... Petang semalam dia mintak nak makan daging burger 3 biji katanya...

 Mama buat la seperti yang dia mintak.... dia suka makan dengan mayonise... tapi yang di makan cuma satu.... tu pun ambik masa nak habiskan.... bukan tak sedap tapi dia tak berselera... sakit tekak katanya.... 

Last sekali dia terus masuk bilik lepas tengok cerita Captain Barbel ( cerita filiphina)... dia suka sangat layan cerita tu.... MAsuk bilik terus tertidur.... Semalam dalam pukul 12 mama kejutkan bagi makan ubat lagi... badan masih panas jugak.....

PAgi nih macam semalam.... Tidur tak nak makan ubat... sakit kepala.... Ya Allah... sembuhkanlah anak ku Cik Min.... Jangan lah Kau hukum dia kalau Kami yang berdosa....

11 ulasan:

Watierman, rmanbkr berkata...

Salam Dik...letak cool fever atas kepala tu....lumur asam jawa....kalau dah tak boleh jamah apa2 bagi 100 plus atau air glucose untuk tambah tenaga dia...the best solution bagi masuk wad...lepas kena drip mesti better Dik....kat hospital banyak kemudahan dan cara nak atasi sakit dia tu!! Moga Allah mudahkan segalanya buat Adik sekeluarga...Amin...Moga cepat sembuh ya anakanda Cik Min!

kakcikseroja berkata...

Amin. (Begitulah doa tulus seorang ibu, agar Allah SWT tidak menurunkan apa2 kesusahan pada anak2 andainya kesalahan adalah dari ibu dan bapa..)

Kakasma berkata...

salam Ina,
akak simpati dengan cik min..mmg kalau anak kita tak sihat risau,sedaih dan mcm mcm ras..nie petua akak selalu buat..selain bg minum 100 plus..akak mmg simpan kurma dlam rumah.bg dia makan kurma ..InsyaAllah cepat sihat nyer..kalau boleh simpan laa jus kurma kat rumah..cubalaa yer..mudah mudahan dpat menolong..doa bnyk2 yer..akak pun doakn moga cikmin segera sembuh...

indahhouse berkata...

salam alimaz,
Moga cikmin cepat sembuh. takpe, dah dekat cuti skolah. boleh rehat2 kat rumah. Skarang mmg musim ujan panas. kalu kerap minum ais, lagi teruk demam.

Izan Ishak berkata...

moga2 cik min cepat sembuh... kesian kalau masa anak2 demam nih...

TeRRoRRiZZ berkata...

semoga cepat sembuh

sI tEDI berkata...

semoga cik min beransur pulih.

ckLah berkata...

Mmmm alah kesiannya cik Min...

Moga kasih sayang ibu dapat meredakan demam dia...

Wawa berkata...

smuga cikmin cpat sembuh... amin... siannya dia....

fiza berkata...

Salam ziarah kembali alimaz. Kesinnya cik min, semoga cepat sembuh, rajin2 mkn ubat.

Memang risau klo anak demam nih. Klo truk sgt better bawak gi spital sbb asyik batuk & muntah kan, takut kurang air dalam badan.

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

semoga cikmin segera sembuh.

bila anak sakit, tak senang duduk kita dibuatnya kann..
risau sesangat..

Link Within

Related Posts with Thumbnails