TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 7 Jun 2010

Bukan Oli si hamster...Tapi ini Oli si arnab

Salam....Cerita-ceriti perihal askar-askar masa dirumah Tok Didah hari Sabtu lepas.... Cewad pantang nampak kucing mai saja dia main.... Nama kucing ni Ciki.... Kucing Kak Lily jiran sebelah rumah.. selalu kalau Kak Lily kerja dia datang lepak kat rumah Tok Didah....

Photobucket

Tengok dia tak mau lepaskan Si Ciki tu... Yang si Ciki ni pulak asyik lari daripada Cewad... sebab takut Cewad naik atas belakang dia.... Biasanya Cewad kalau dah geran dia akan cium Si Ciki tu... Cewad akan meniarap mengadap muka Ciki tu dan di ciumnya.... Tapi Ciki ni selalu lari dan Cewad akan menangis la apa lagi... Mama cakap Ciki tak nak kawan dengan Cewad sebab Cewad selalu cium dia..... 

Photobucket

Haaa ni la si Oli anak arnab peliharaan Mak saudara Cewad... adik mama... Asalnya ada 5 ekor anak arnab ni... tinggal 3 ekor saja yang 2 lagi mati masa kecil.... Masa kecil nampak macam anak tikus saja.. geli nak pegang... ni dah umur dia dalam sebulan maybe... dah best dah pegang... cik Min suka sangat dengan Si Oli tiga beradik ni.... 

Photobucket

Yang ni mama suka sebab dia ada dua tona warna kulit.... Tengok bersih ja kan bulu dia.... eeee geram tengok.... Abah cakap ok malam ni kita panggang satey arnab... huhuhu sungguh lawak...

Photobucket

Yang warna putih bersih tu peberet Cik Min... mata dia warna merah lagi... Tapi arnab ni tak boleh buat main sangat sebab bulu dia selalu tercabut... Takut msuk hidung dan lelah pulak... Sama la dengan Kucing.... Tapi kalau selalu dibersihkan dan tak kotor ok sajaaaaa.... Sapa yang ada alahan tu dilarang ya bermain-main dengan Arnab dan Kucing... 

Nasib baik askar2 tak dak alahan... Cik Min demam pun masih teringin main dengan Arnab....

10 ulasan:

Glo-w~* berkata...

OMG they are sooo cute!

atty's berkata...

comeynya rabbit.kalo abg fir tgk .mesti abis dia picit2 arnab tu

sI tEDI berkata...

hik hik hik
mcm anak buah aku lah cewad ni perangai dia.

geram sgt ngan kucing.,tp kucing x ske lari., dok menangis2. ekekekekke

The Blogger (63672674) [meoramri] berkata...

Arnab ni nampak baru berumur berapa minggu. cute!

NANG ME

ZULTIE berkata...

Comelnye..Memang seronok bela arnab.. Di rumah ni ada 5 ekor arnab yang baru lahir. Kalau nak jual,hasilnya lumayan, sebulan sekali dah beranak. Tp anaknya mudah mati masa kecil.

Abd Razak berkata...

Salam..

Teringin juga nak bela arnab tapi tak punya masa utk ke situ..:)

blueCITY® berkata...

salam,

ishhhhhhhhhh
cumelnya hamster tuh
teringin nak bela
tapi kena fikir byk menda
last2 tak leh
takut tak leh nak beri komit
kesian kan

indahhouse berkata...

salam alimaz,
cute sungguh oli, si arnab...

maiyah berkata...

cumel lerr.. geram le plak.. kuku arnab tu pnjng x ye..

fiezaradzi berkata...

anak saya pun suka sgt dekatkan muka die dgn kucing.. tapi nasib baik tak sampai tahap cium kucing tu.. selalu buat gitu, wpun penah kena cakaran mesra si kucing..

Link Within

Related Posts with Thumbnails