TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 29 Mac 2010

Tok Nyang masuk hospital...

Tok Nyang (nenek mama) masuk hospital lagi... Demam.. tak lalu makan.....berat badan turun mendadak....tekanan darah juga turun.... Tok Nyang tak dak darah tinggi atau kencing manis.... Sakit orang tua....

Umur Tok Nyang pun dah masuk 82 tahun.... dari kiraan mama la..... Tapi nampak dah macam masuk 90 tahun... entah la mama pun tak tau orang dulu-dulu bukan ingat sangat tahun kelahiran mereka..... Mana taknya surat beranak pun tak dak....

Tok Didah la temankan waktu malam.... Siang anak lelaki Tok Nyang yang temankan...Pak Ngah mama.... Kesian Tok Nyang dah la sakit-sakit badan... Di hospital Doktor masukkan tiub pulak dalam saluran air kencing..... Sakit kata Tok Nyang.... Kesian mama tengok....

Photobucket
Kami melawat Tok Nyang petang selepas asar.... mendung cuaca..tapi tak hujan.

Photobucket
Tok Nyang letih tak lalu makan...

Photobucket
Pemandangan dari aras 5 tingkat 4 hospital..

Photobucket
Sila abaikan model yang tak berbayar itu... atau lebih afdal di sebut montel....huhuhuhu.... semakin montel ana ya...

19 ulasan:

mamai berkata...

bila tengok pemandangan tu buat rasa rindu dengan perlis rasa seperti tak pernah jemu pergi ke sana....semoga tok nyang cepat sembuh..orang tua memang selalu sakit-sakit

hazila berkata...

Salam, org tua tua memang cam tu lah kan. Badan dah lemah, esok esok kita pun cam tu juga kalau dipanjangkan usia.

Nuroll berkata...

N doakan moga yang cepat sembuh. Give her love & support. tu je yg tok nak...believe me...N xde dh atok nek smua...sob! sob!

indahhouse berkata...

salam alimaz,
moga tok nyang makin sihat dan ada selera makan. teringat nenek Hubby...

fikaryna berkata...

sian tok nyang..moga Allah panjangkan umurnya..

Azmiezas berkata...

Semoga cepat sembuh!!..

relevan berkata...

Salam..moga Tok nyang aok cepat sembuh..

Tanpa Nama berkata...

aik baru nak perasan...memang tak dak perasaan ke ..ke...buat-buat tak tau ..muahaha........ ....worsiuuuuuuuu.....

Solehah berkata...

semoga tok nyang cepat sembuh ya.

Solehah berkata...

kenngn hospital kangar..sebulan saya ddk sana jaga mak.

xiiinam berkata...

Kesiannya tengok wajah letih Tok Nyang......




Syukur Tok Nyang punya anak cucu dan cicit yang mengasihinya tanpa berbelah bagi di usia tua...

Werdah berkata...

Salam Alimaz,

semoga nyang cepat sembuh..

nj berkata...

alimaz
semoga tok nyang segera sembuh dan segar kemabli...tok nyang tahu tak gambar dia masuk blog tu?? hehehe...kena bayar royalti ke tok nyang...

al-lavendari berkata...

mana tak montel, semua barang makanan murah berbanding di KL.

semoga tok nyang segera sembuh dan dapat balik rumah semula.

etuza berkata...

Teringat pula dengan mak dan ayah saya, semakin berumur...kejap lagi etuza menyusul, kita semua tidak akan terus muda...mari ambil iktibar dan musahabah.Semoga tok nyang cepat sembuh dan berselera makan ya..

etuza berkata...

Alimaz.
Cantiklah bukit di Perlis tu, macam kena ukir lagaknya..unik...adui hebatnya Allah beri keindahan panorama alam kita. Di Sabah ada Gunung Kinabalu juga unik sangat...

Nadiah Sidek berkata...

smg tok nyang cepat sihat..

kak ina kl berkata...

salam..kesiannnya ..semuga beliau cepat sembuh.

haidar abdullah berkata...

As Salam

Link Within

Related Posts with Thumbnails