TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Jumaat, 26 Mac 2010

Selulit Membantutkan Keyakinan Wanita


gambar gugel.....eeee

Selulit selalu terjadi kepada wanita yang baru lepas bersalin....betul tak..... hehehehe betul la tu....Tak kira la wanita kurus atau gemuk....

Selulit ni kalau nak tau dia macam sekumpulan lemak yang terperangkap di bawah lapisan kulit... Semua orang ada lapisan tisu lemak di bawah kulit kan... Lapisan ni boleh dikatakan macam lapisan kusyen la yang melindungi pelanggarann (bumps)... Bagi rasa selesa dan bagi kita kelembutan yang berkaitan dengan sifat kewanitaan....

KAlau kita makan makanan yang berkalori secara berlebihan yang ni la yang jadi punca utama terbentuknya selulit....

Kalau kita diet... senaman...boleh buang lemak berlebihan dipermukaan lapisan lepak...tapi bukan lemak yang tersimpan dalam lapisan dalam....

Puratanya...wanita lebih banyak simpan lemak yang kebiasaannya terkumpul di bahagian paha....punggung...dan dada... manakala lelaki lebih tertumpu pada bahagian perut dan dada...... Betul tak.....

------------------------------------------------------------------------------------------
*Kalau abah selalu cakap lelaki perut buncit bermaksud banyak duit......heheheheheheh*

7 ulasan:

fikaryna berkata...

kak..baru kawen pun selulit jugak..hik2..

I_Hate_Lolipop berkata...

haha... laki pun ada selulit tau.

Abd Razak berkata...

Salam...

Untuk elakkan selulit, minum air 8 gelas sehari untuk melancarkan pembuangan toksin dalam tubuh.

maiyah berkata...

salam ziarah.. selulit xde lagi heheh

Azmiezas berkata...

Tak suka selulit..buruk!!..

jane berkata...

saya budak kecik lagik ade selulit gak ke kak??????










muahahhahahahhahahhaha

Mummy DaSy berkata...

betul tu, byk selulit ni ha...

Link Within

Related Posts with Thumbnails