TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Khamis, 25 Mac 2010

Kaum lelaki lebih kreatif.....


Gambar gogle..


Salam....

Kaum lelaki sering mendapat label gagah.. berani dan serba boleh.... Contohnya dalam bidang perubatan...kejuruteraan....penerbangan.....undang-undang.....reka cipta...malah dalam bidang sakit Puan pun kaum lelaki yang ramai.... kalau tak percaya tengok kat hospital.... dekat wad bersalin..... doktor lelaki yang ramaikan....

Dalam bidang yang dimonopoli wanita seperti masakan...kraf tangan....jahitan...reka fesyen...solekan...lelaki juga tidak ketinggalanturut menguasainya.... contahnya chef Wan.....Jutawan masakan tu....

Daripada sebahagian besar nama-nama lelaki yang berjaya dalam pelbagai bidang kerjaya...ini cuma sekelumit sahaja nama-nama yang disebutkan..... Hakikatnya dalam bidang apa pun kaum lelaki memang lebih menyerlah dan kreatif....

Namun walaupun pelbagai keistimewaan yang dianugerahi ilahi.... ada kalanya lelaki mempunyai kekurangan yang tidak disedari... Ini kerana sesetengah lelaki mempunyai keegoan yang tinggi... Ada lelaki yang tidak boleh ditegur langsung... ada yang tidak boleh menerima pandangan membina orang lain.... Malah ada suami isteri bergaduh dan akhirnya bercerai-berai kerana isteri menegur kesilapan suami....

Tidak semua lelaki bersifat sedemikian.... Sikap ego lelaki tidak boleh dibiarkan..kalau dibiarkan akan memakan diri sendiri suatu hari nanti.... Sepatutnya lelaki seharusnya bersifat terbuka dalam sesetengah hal... Ini adalah kerana seorang lelaki ada ketua dalam sesebuah organisasi.... Contohnya ketua didalam sebuah keluarga....

------------------------------------------------------------------------------------------
*Seego-ego lelaki kalau kena bicaranya...akan luntur jua egonya.....*

14 ulasan:

Mak Su berkata...

saya diam aje ler..... :)

Azmiezas berkata...

Setuju..

Ego lelaki boleh cair ngan wanita..sapa setuju??..angkat tangan!!..

fikaryna berkata...

lelaki yg x boleh terima teguran..adalah lelaki yg tak boleh jadi pemimpin..sbb pemimpin baik mesti lah berfikiran dan hati terbuka..baru keputusan rasional.

relevan berkata...

Memang dasar lelaki lah tu..kekadang jadi ego tahap melampau..asyik lelaki sahaja yang betul.. eh2 kawan pun lelaki alahaiiii!

mamalieyna berkata...

herm..alangkah bagusnya kalo sume lelaki dpt baca dan mengubah diri supaya tidak bersikap terlalu ego..huhu..dptlah elakkan sume perkara buruk yg bakal berlaku kesan dr sikap ego mereka tu..kan3x..

Nida berkata...

layaklah lelaki diletakkan sebagai pemimpin dalam keluarga...

CRAZYBEAUTIFUL88 berkata...

akak saya memang betul lah sebab akak suka kerja tangan hasil lelaki lagi sebab lagi teliti

blueCITY® berkata...

salam...
ada yg kata lelaki akan lemah dengan wanita, ya ke?
ada yg kata lelaki berjaya kerana wanita ,
ada juga kata lelaki jatuh juga kerana wanita..

kalau lelaki lembut?
lalala

Che' Pit berkata...

lelaki mmg kreatif -- SETUJU
lelaki mmg ego -- SETUJU gak..

hazila berkata...

Salam Alimaz,
Jalan jalan cuci minda sekejap ni...

Abd Razak berkata...

Takut ego tu jadi riak lagi bahaya tak gitu sdra!

etuza berkata...

Asalam alimaz.
Wah..cantik banner tu berkilat.
Benar juga ya lelaki dalam apapun ada saja.
Betul bukan semua lelaki tu ego tinggi. Sebaiknya carilah lelaki yang kukuh pegangan agama..usahlah main pilih saja yang ada muka..hemmm! biar sederhana hati beriman.

Nadiah Sidek berkata...

perempuan pun ada ego juga tp tak setinggi ego lelaki. yg penting, ego tu biarlah bertempat..jgn la pulak ego tak tentu pasal..org pun tak suka..ehe..

c-idah berkata...

saya setuju!!!!!!!..:)

Link Within

Related Posts with Thumbnails