TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Khamis, 4 Februari 2010

Malu la kalau makan habis.....


Semalam abah ada cerita kat mama.....Masa tu ada tazkirah kat ofis abah..

Crita dia cenggini...

Ustaz yang bg tazkirah tu crita kat warga ofis abah pasai sesetengah org kaya2 atau org2 muda2 la.... bila time nak ambik makanan penuh pinggan... tapi bila makan tak habis... mesti tinggai punya la.... ustaz tu crita masa dia singgah dekat R&R highway la... ada sepasang muda-mudi..(tak tau la suami isteri ka dak) makan kat sebelah dia.... Ambik penuh pinggan.... makan setengah tinggai gitu saja... then ustaz tu tanya la awat yang makan tak habih... Nak tau depa jawab apa....

" Ishhhh malu la makan perabih... nanti org kata kebuloq..." Ada ka patut macam tu...

Apa crita nih.... tak ka membazir...

Anda pernah nampak situasi macam ni kan../.

-------------------------------------------------------------------------------------------
*Kesian org2 miskin yang tak dapat makan.....*

11 ulasan:

hafizmd berkata...

Salam ziarah..
1st time singgah kat sini.
Sayepun biase jumpe orang camni. Ambik penuh pinggan. Tengok pada orangnyer, macam tak logik boleh perabis. Tapi akhirnya memang tak habispun. Membazir sungguh..

p/s - Boleh kite- tukar2 link? Saye dah linkkan blog ini di blog saye..thanks

Azmiezas berkata...

Membazir tu amalan syaitan..biaq pi la apa org nak kata..

fikaryna berkata...

lagi malu perangai bazir kan mcm syaitan..kan..apa la org muda tuh..jawab la yg bernas sket..jadi org nampak malu + bodo..huhu..

Nida berkata...

Salam..

Sayangnya makanan tu... kita ni anak ramai untung.. agak2 tak habis makan, suap kat mulut anak.. sure habis..hehe

AzuanBudakMemandai berkata...

tengah kebulur nie huhuu..orang camtu pun ade ke...

Watierman, rmanbkr berkata...

Duit depa mewah la tu!

sI tEDI berkata...

alimaz,

mcm trend tau kalau makan mesti tinggal sedikit dalam pinggan

kalau aku, bg licin jek!

aNnA_jaN berkata...

dulu ms bercinta mcm tu gaks...konon malula...ahaks..skrang dh kawen jadi buruk lantak pon tak kisah...hahaha

zAzZa berkata...

ntah ape2 la org tu..
kalo malu xperlu la amik mknn penuh pinggan..
nk habiskan malu tapi amik byk2 xmalu plak..ish2...

POSH76 berkata...

salam kenal

sedapnyer makan pulut kuning...yummy
tak baik bazir2..kalu rasa tak habis amik sikit ajer

eelobor berkata...

hehehe, kalau bahasa kasar nya, otak diorg ada kt kepala lutut. bijak punya alasan kan?

Link Within

Related Posts with Thumbnails