TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 2 Februari 2010

Kerana Tuah?....Jangan!!!!!!


Gambaq gugel....

Salam semua....

Hari ni nak cakap tentang TUAH.... Zaman dulu atau pun orang2 lama la ni selalu la cakap... bila seseorang tu berjaya... bergaji besaq...berkereta besaq... Berbini besaq...opssss silap... Bak kata semuanya besaq la,.. Depa (diorang) selalu kata, "EMMMM.. dah tuah depa...atau pun bertuahnya anak sipolan tu....".

Tapi.... yang sebenarnya kita tak boleh anggapnya sebagai tuah semata-mata dan menganggap yang kejayaan yang dicapai disebabkan olah tuah yang datamg bergolek atau kerana takdir anda bertuah hari tu.

Kalai kepercayaan ini dipegang, bimbang jika menjurus kepada tahyul dan percaya kepada kuasa, selain diri sendiri dan kuasa Allah swt.

Firman Allah yang bermaksud;

"Sesungguhnya Allah akan membela akan orang-orang yang beriman, sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap orang yang khianat lagi tidak bersyukur"- Al-Haj38

Oleh itu, kita tak perlu la nak bergantung pada nasib atau tuah semata-mata... sebaliknya kita kena berdoa banyak-banyak kepada Allah.... supaya dimurahkan rezeki untuk kita.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Bertuahnya dia anak ramai.....huhuhuhu..... ada jugak orang kata cenggitu kat kami...*

10 ulasan:

Ena berkata...

Betul betul betul!!.. heh3x..

Sharinginfoz berkata...

tuah2 juga.. usaha sangat penting kan...

Siapa Nak Promo Blog???

Sedapnya Cendol….

Handphone Discount Sehingga 70%????

blueCITY berkata...

kadang2 budak2 nakal juga akan di kata:

ishhhhhhhhh anak bertuah nih?

so,

heeeeeeeeeeee

tunbegia berkata...

sebab ada pasangan yang tidak hendak anak,

salamm,

Watierman, rmanbkr berkata...

Betul tu.....Syukurlah ada anak ramai....sebab tu rezeki dari Allah!!

mamalieyna berkata...

ha'a la..kengkadang tak perasan ter berkata camtu..huhu..kena beringat pasni..!

Ena Qalinsya berkata...

bertuah punye orang ekekeke
ok tak camtu? ihiks...
yg pasti kita kena bersyujur dan kita juga bertuah mempunyai family yang lengkap dan bahagia hehehe

Azmiezas berkata...

Betul tu..setuju 100%..

Nida berkata...

Salam..

Tuhan itu maha adil... tidak segalanya bertuah atau tidak semuanya tak bertuah...

Mybabah berkata...

Salam. Babah ada ramai anak. 7 orang kesemua. Tak pernah orang kata bertuah babah ramai anak. Mungkin dalam hati mereka kata "tak membebankan ke banyak anak?"...

Link Within

Related Posts with Thumbnails