TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 20 Januari 2010

Koleksi Lawak


Dialog antara haiwan ternakan, Maka tiba lah 30 hari berpuasa, sibuklah Buyung dan kjeluarga menyiapkan juadah pagi raya tak lain tak bukan makanan utama ialah daging, maka dia pun pergilah menjengok kan reban dan kandang sambil berpikir apa yg nak disembelih nanti.
Dalam pada itu, ayam, itek, kambing & lembu ni dah tahu dah ada yang akan jalan hari ni...

Ayam : aku rasa itek dah sampai masa kau mati hari...

Itek : Mana boleh, tuan kita sayang kat aku, hari2 aku bertelur dan dia makan telur aku jadikan telur masin, Kau yg patut jalan hari ni ayam !

Ayam : Mana boleh nama aku ayam macam2 aku boleh buat, kueh cakar ayam lah, tidur ayam lah, curi ayam lah, ajak2 ajak ayam lah, & dan macam2 ayam ada kat dunia ni ... ha.. aku rasa kambing yang patut gol ni..

Kambing : Hoi .. Mana boleh aku lak.. bulu aku mahal tau .. kau tengok bintang holiwood semua pakai baju bulu aku tau... ... sampai bau badan pun orang tiru aku tau tak .. mememandai je kau ni ayam(bentak kambing). tu hah lembu tu yang patut mampus. Dah lah bodoh macam lembu. lembab pun macam kereta lembu....

Lembu : ye ke...

3 ulasan:

indahhouse berkata...

salam alimaz,
ala ciannya lembu. kamben tu sombong sgt la. skali dia kena jalan? hahaha

CuTeMiUt78 berkata...

ahhaaakkss.. sian la ko lembu

sI tEDI berkata...

aduhai!!
kesian lembu!

Link Within

Related Posts with Thumbnails