TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Jumaat, 4 September 2009

Mereka Benci Malaysia...

Ini bukan Provokasi...atau sifat-sifat mengapikan...atau bahasa senang 'suka cari pasal'...tapi ini realiti apa yang terjadi di negara seberang....sapa lagi Indonesia la...

Yang terbaru...pelajar Indonesia yang membaling telur busuk ke Kedutaan Malaysia di Indonesia semalam menyemarakkan lagi protes mereka kepada Malaysia sehingga mendesak kerajaan Indonesia memutuskan hubungan diplomatik dengan Malaysia. Tarian Jawa oleh iklan Melawat Malaysia dan isu hangat lagu Negaraku juga mereka dakwa adalah diciplak dari lagu Indonesia - "Terang Bulan".




Kita baru saja menyambut Kemerdekaan yang ke 52 tahun...rasaya bahangnya masih terasa..kita kibarkan Jalur gemilang dengan Megah..tanda negara kita bebas dari penjajah...tapi ditempat orang ...Jalur Gemilang Kemegahan Kita di pijak dan dibakar.....tak Terbakarkah Hari ANda????

Satu lagi yang menjadikan masalah ini lebih besar, tentang Media Massa negara seberang...yang nyata memainkan peranan yang besar dalam hal ini..dengan menyemarakkan sentimen bencikan Malaysia .

Antara isu yang digunakan Pulau Ambalat,penderaan amah, kebudayaan, Noordin Mat Top dan lain-lain.

Anda boleh baca apa yang mereka kata tentang malaysia disini.

Apa pendapat Anda???

dan satu lagi untuk peringatan....kepada kawan-kawan blogger..jika blog anda didatangi tetamu dari seberang..BErhati-hati kerana mereka juga membawa "virus' kedalam komputer anda...ini satu cara mereka meluahkan perasan kepada kita...

5 ulasan:

Diarihatiku1976 berkata...

eee bencinya tgk org buat cam tu... Tapi sekarang.. orang malaysia pun ada yg buat gitu gak... tak sayang malaysia tul..

SITI RAUDAH HJ AHMAD berkata...

dorg ni mmg mlampau..kte da bg duk sini tak rse bsyukur lgsung..mmg kuang ajar...

fiezaradzi berkata...

geram tul bile tgk cmni.. xsyukur tul dtg sini dpt kemewahan di msia.. kite pulak asyik agung2kan lagu & citer dorang.. pe nak jadik nih?

ZOOL@TOD berkata...

Satu perkara yang mereka tidak sedar, Jutaan RM telah masuk ke negara mereka setiap tahun dan secara tidak langsung menjana ekonomi Indonesia.

Kemudiannya mereka membenci negara ini, mencaci negara ini, menghina negara ini.

Sedar dirilah, siapa yang maling di sini?

ayinn berkata...

ishh,.. xbest tol la gaduh2 cmni,..
cmne nk maju kalu asyik gaduh2 ni,..
hesh,.. aku xpaham awat la ikut emosi sgt,...
mati nnti masuk lubang kubur gk..
adeshh,..

Link Within

Related Posts with Thumbnails