TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 9 Mac 2011

Bila mata semakin mengecil....

Semalam dengan ditemani Cuteri dengan Cewad mama dengan giatnya menyiapkan tempahan baju kurung Kak Ani UiTM.. maka pagi ni dalam dok taip N3 ni tersengguk-sengguk juga ler..... NAsib baik abah bawak kreta pagi tadi kalau mama boleh bawak sendiri dah lama kreta tu tesadai kat tepi jalan... MAu tepi jalan ok lagi... kalau tengah jalan.... hmmmm Abah terpaksa cari pengganti ler nanti... hehehe

Ehem abah try ler kalau brani.... kahkahkah..... Sampai pukul 2 pagi mesin jahit mama mak mertua punya tak malu mengaku sendir punya....  masih berbunyi... nasib baik perlahan...... heheh sekampung dengaq pelan mendanya... Cuteri dah tidoq petang semalam sampai masuk maghrib baru hegeh2 nak bangun.... sampai dua tiga tempat tidoq dia ubah masih lagi sambung balik tidoq dia tu.... Tu la pasai pukul 2 pagi mata dia masih terbuntang luas tak mo tidoq....

Lepas habis menjahit mama ajak Si Cewad ni masuk tidoq... Tapi disebabkan mata masih ketegaq tak mo tidoq.... maklum ler dah masuk pukul 2pagi mana nak mengantuk dah.....Mama ironkan baju kerja sekali... Yang si Cuteri mama buatkan milo sebotol terus masuk bilik.. apa lagi tidoq tak hengat dunia dah dia.... Yang Si Cewad masih merenget-rengat mintak digaru kaki la tangan la.. belakang la... tu tandanya dia nak tidoq...

Dah mama kurang layan dia naik atas katil tidoq disebelah abah.... tup-tup tak sampai 1 minit dah mengeruh budak nih.... hehehe nasib baik dia tak mengamuk mintak susu....

Lepas habis iron baju... terus padam semua lampu... tidoq lajugak barang sejam dua.... tu la pasai pagi ni dah macam burung hantu dah mata... tersengguk-sengguk... nasib baik kelas ukur part6 dah selsai... cuma diorang mintak EDM untuk transferkan data.....
Alat ukur EDM 

Ok la tu boleh layan mimpi buang seround dua... harap2 tak der yang mengacau....  Malam nanti nak potong baju sepasang dua... baju tempahan dari Kak Ezani Peneng pulak... ada 4 pasang baju kurung dan sehelai kain susun.... Haiiiiii baju mak lagi....

Photobucket
Kain untuk buat baju kurung Kak Izani yang sampai petang semalam...

7 ulasan:

CuTeMiUt78 berkata...

eemmm... bila ada keja tu.. memang macam2 kena settlekan... sib baik cewad nak tido... klu dia ajak lagi nak main... haru gak ..

NzA berkata...

mmg patut la ngantuk..tiduzzz lewat sgt tu...

kakcik berkata...

Alhamdulillah, ada rezeki sampingan. Tapiiii kesihatan kena jaga juga, tau. :)

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ berkata...

ehem...ehem...rajin sungguh :)
boleh la tempah sepasang dua nanti? hihihi

127 HOURS

zulkbo berkata...

salam..
kesihatan perlu di jaga juga..
bawalah berehat jika penat sangat..

azieazah berkata...

Menjahit ni memang perlukan kegigihan dan ketekunan. Kalu tidor tak cukup memang bleh merewang semacam kepala.

Awatlah menjait sampai tengah malam...

Ehhh kain hat rona biru tu lawa aihhh... berkenan cheq..


*Pernah join www.AnakPerlis.com? Seronok, ramai geng di situ.

siti murni berkata...

Alhamdulillah..murah rezeki...:)

Link Within

Related Posts with Thumbnails