TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Jumaat, 14 Januari 2011

Ayam masak merah Vs Ais Calit.


Hari ni mama balik tenahari masak..... Mmg la dah hari ni rehatnya panjang... balik dalam pukul 12 setengah.... sempat la masak memasak..... Tengok ada ayam dalam peti ais.... keluarkan dan goreng dengan tepung.....

Dalam dok goreng tu yang dah masak mama taruk dalam pinggan atas meja makan... sekali askar2 datang angkut sekali dengan pinggan hilang....huhuhu

Last tinggal 2 ketul ja untuk abah makan tengahari..... nasib baik mama buat asing kan kuah.... So kuah yang lebih nanti balik boleh goreng telur buat sambal telur ja... kira ok la tu... hehehehe..



Ni kisah semalam.... Si Cewad demam... kami bawak pi klinik dalam pukul 11 pagi lepas mama habis kelas..... Ala klinik Kamil Arif saja... dekat sikit....NAk bawak pi Klinik Faizah... mau makan dua jam... baik pi Klinik yang dekat... Nasib baik kami pi tak dak orang langsung.... dalam 20 minit dah boleh balik.....

Then terus pi ambik abang2 dengan kakak Cewad kat sekolah..... NAmpak pulak aiskrim nak jugak dia aiskrim tu... KAlau dulu orang panggil ais calit. .... heheheh

HAbis belemoeh org Perlis kata.... comot la kalau org selatan....Dalam dok demam... habis jugak aiskrim ... Ala aiskrim murah saja.... 50 sen saja .....

7 ulasan:

relevan berkata...

Aduh cewad..g basuh mulut dulu..

Jejaka Desa berkata...

Baru nengok anok ter makan.Kala emok nye entoh la gone

Solehah berkata...

hehe..cepat cepat lap..belemuih sungguh tu..hihi

Abd Razak berkata...

Orang demam mana leh makan ais krim..:):)

ckLah@xiiinam berkata...

Rajin mamanya...

emah berkata...

sedap nampak ayam masak merah tu..

Mak Su berkata...

sedapnya, ayam merah, ais calit. budak2 kalu demam dpt aiskrim, mcm dpt ubat :)

Link Within

Related Posts with Thumbnails