TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 1 Disember 2010

Potong-potong cuti sekolah.

Musim cuti sekolah ramai ibu bapak yang ada anak2 lelaki sibuk nak menghatankan anak2 mereka... Abah bila nak buat untuk Cik Min....

Ni kenduri laksa rumah kawan abah Abang Ajis..... khatan anak dia yang bongsu..... kenduri laksa saja.... Disesetengah tempah berkhatan tak buat kenduri... Just berkhatan saja....

Kat Perlis ada juga tempat yang tak buat kenduri berkhatan.... diorang cakap buat apa kenduri untuk org sakit..... Tak elok....Tak tau la macam mana adat2 kat tempat org ni....

Cik Min, Cupian, dengan Cuteri cukup suka laksa....Cuteri yang terlindung dari adik dia.. pulun laksa tambah sampai 2 mangkuk.....

Abah ..... Bang yob dan tuan rumah......

Cik Min habis belemoeh (comot) mulut....

Cupian makan laksa mau ada ulam..... yang lain2 tak suka termasuk la mama....

Anak Abang Ajis yang dikhatankan....

2 ulasan:

kakcik berkata...

Kakcik juga suka makan laksa - tak kiralah laksa Kuala Kangsar, laksa Kedah/Perlis/Penang, laksa Kelantan atau laksa Johor! Nyum nyum... :)

ALoNa Cintamaniszlite berkata...

Kat sini pun ramai yg buat majlis makan2 utk anak nk berkhatan. Mmg laa skit tp sakit utk kebaikan...hehe

Link Within

Related Posts with Thumbnails