TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Jumaat, 24 Disember 2010

Model terlampau.

Sabtu 18/12/2010 ....

Tempat rumah Tok Didah at Kampung Oran Mata Ayer Perlis....

Sesaja snap2 gambar para askar berlari-lari diluar rumah.... kena pulak angin sejuk bertiup  sepoi bahasa..... Indahnyaa..... musim apa ya.... hujan... panas.... malam sejuk menggigil.... berangin macam ditepi pantai...

Seronok merakam karenah anak2 diusia ini..... Sebagai penghibur dihari tua nanti jika dipanjangkan umur....

Cik Min... Cuteri... Cupian ... Cewad dan Syukri adik mama yang akan melangkah kealam remaja tahun hadapan..... Dia suka melayan telatah dan karenah askar2 bila kami balik rumah Tok Didah..... Bermain dan bergurau senda.... tak lupa juga membuli... biasa saja sifat anak2....

Berkelahi dan berbaik balik.... Rasanya anak2 lebih baik dari kita yang dewasa... anak2 bila bergaduh tiada kutuk mengutuk dibekang... Kalau tak berpuas hati terus saja kata didepan.... ejek-mengejek dan akhirnya berbaik semula.....

Kita yang dewasa macam mana... kalau tak puas hati dengan kawan rakan sahabat handai.... Kenapa perlu mengumpat mengata dibelakang.... Bukan kan indah jikalau berterus terang secara berhadapan dan memaafkan segala kekilafan....

Kita semua manusia tak terlepas dari kesilapan..... Maaf itu penawarnya.... Berbudi bicara jika tidak berpuas hati bukan menyerang dan menengking sesama islam..... Kita melayu ada adap dan kesopan.... hilang adap hilang maruah melayu..... Kita org melayu org islam....

Bukan org ME-LAYU.....

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Luahan rasa diakhir 2010.... Peristiwa yang sudah lepas jangan diingatkan lagi... walaupun sakit perit dihati masih terasa hingga kini..... Karenah sesama manusia tidak kemana..... Mana tahu suatu masa nanti kita perlukan pertolongan org yang disakiti hati....

6 ulasan:

kakcik berkata...

Anak2 juga yang sentiasa gembira - kalau tak puas hati pun, cuma menangis kemudian berlari riang semula...

- jinggo - berkata...

tgk gambaq pun dah rasa rindu nak balik kampung..kedah

indahhouse berkata...

salam alimaz,
seronok tengok model2 tu. :D nampak seronok anak-anak bila ada pak sedara yg suka melayan.
ya, kenangan pahit buang jauh2. cekalkan hati... :)

nza berkata...

anak2 kalu blk kg mmg sronok cz ramai cousin....mcm2 xtvt mrk buat....

NICK IRFAN berkata...

comey2 smua anak akak ni.. hehe

akuanakpahang berkata...

Salam, terlampau nakal atau terlampau cergas... anak2 ttp penghibur hati :)

Link Within

Related Posts with Thumbnails