TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Jumaat, 3 Disember 2010

Ceti jual Islam...Bank pun macam ceti...

Bank sendiri pun dah macam ceti... pinjam 10 ribu bayar 18 ribu..... tak ke gila tu..... Kata negara Islam... kenapa sistem perbankan sendiri macam negara kafir......

Sedangkan bank Islam juga mengamalkan riba..... Riba pintu belakang.....TApi kalau tak buat pinjaman bank nak beli rumah... kereta...tanah... kawin..... belajar dengan apa.....

Poning kepalo haishhhhh...

TAKTIK BARU...iklan along yang menawarkan pinjaman Islamik.

Taktik terbaru along kini beralih arah kepada sistem ‘Pinjaman Islamik’ bagi menambat kepercayaan pelanggan, sekali gus menjadikan mereka sebagai ‘bank segera’.

Antara syarat yang ditetapkan along terbabit antaranya pinjaman itu terbuka kepada kakitangan awam, badan berkanun atau swasta, proses pinjaman adalah melalui bank serta kemudahan pinjaman sehingga RM250,000.

Lebih menarik, mereka yang disenarai hitamkan bank turut layak membuat pinjaman.

Cerita selebihnya disini...

3 ulasan:

indahhouse berkata...

salam alimaz,
aduh, pasal bank ni memang pening kepala. ceti islamik pun ada? kesian kat sapa2 yang tersangkut.

atty's berkata...

itulah pasalnya , kita negara islam , tp bank pun mengamalkan riba

zulkbo berkata...

salam...
salah satu penyalahgunaan
agama dalam kehidupan..
orang fasik je begini..

Link Within

Related Posts with Thumbnails