TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Rabu, 24 November 2010

Snap2 klasik , Tok Nyang and Aniq di Oran.

Photobucket

Pemandangan bukit Cuping dan sawah yang menghijau.... nasib baik ok sebab air banjir hari tu tak melaut sangat kat sini.....

Photobucket

Moter Honda cup Pak Ngah mama... klasik gitu.... dulu Pak Ngah buat kenderaan ketempat kerja.... sekarang motor ni dah jadi kenderaan untuk menarik baja atau semaian (padi).... kesian motor ni... Tapi kalau motor ni dibuat balik bagi elok mesti harga dia dalam 4 hingga 5 ribu.....hehehhe

Photobucket

Sarang tebuan dibawah pokok kuinin.... Sapa pernah makan buah kuinin.... sedap tapi bau dia ada setengah org tak boleh tahan.... tapi kalau makan sekali mau nak lagi... Abah saja jenjalan keliling rumah terjumpa sarang tebuan.... Awas jangan dikacau.....

Photobucket

Siapa tau ni rumah apa..... Haaaa ni la tempat permainan mama masa kecik2 dulu... Ni namanya jelapang padi.... dulu mama selalu masuk dalam ni cari anak tikus.... hahaha habis tak dak kerja nak main ..... Mampos habis anak tikus kalau dapat kat mama..... bukan apa saja la tak dak kerja.... Jemu panjat pokok jambu batu belakang jelapang ni.... masuk la main dalam jelapang padi ni pulak.....

Dulu Padi yang Tok Nyang tanam lepas diambik mesin....disimpan padi tu dalam ni.... Kiranya dulu ni tak payah la nak susah beli beras mahal2..... Ambik seguni padi then bawak ke kilang padi dekat Ngulang untuk dikisar.... dapat la beras dalam seguni......

Sekarang semua padi jual dengan Bernas... Kiranya tokey2 bendang akan dapat beras dari bernas ni setengah harga saja la..... untung2..

Photobucket

 Ni sepupu ipar mama tengah menabur baja padi Pak Ngah mama.... menantu Pak Ngah la ni.... Kitaorang panggil dia abang MIE.... Rajin kawan ni...

Photobucket

Tok Nyang dah semakin sihat... cuma kaki saja tak boleh jalan......

Photobucket

 Haaaa ni Aniq anak Adik mama (angah).... Dah makin embam dah... dah nak masuk 2 bulan dah... sekejap saja rasanya..... 

4 ulasan:

Werdah berkata...

Salam Alimaz

Gambar jelapang padi tu mengingatkan kak.. kami panggil rumah padi.. selalu menyorok di sana.. malas nak tumbuk padi atau menunggu padi dijemur... miang dan panas duduk bersama gemal padi.. sekarang semuanya dah tak ada... bendang dipajak...

etuza berkata...

Asalam alimaz...seronok tengok..dpat juga cuci2 mata hehe..jan mara ya..

etuza berkata...

Etuza nak ucapkan terima kasih dan syukran kerana masih setia link kan laman etuza warna kehidupan..salam alaika..

etuza berkata...

Etuza nak ucapkan terima kasih dan syukran kerana masih setia link kan laman etuza warna kehidupan..salam alaika..

Link Within

Related Posts with Thumbnails