TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Selasa, 21 September 2010

UPSR- Cik Min cuti....


Hari ni dah start UPSR.... Anak I darjah satu hari ni cuti... tiga hari lagi... 21 hingga 23 HB.... Rasanya semua cuti kot kecuali yang mengambil UPSR saja....

Adik I yang bongsu hari ni ambik UPSR.... I dah janji dengan dia satu A.... RM 50 hinggit.... Adik I tu tak la pandai sangat... boley la dari tak tahu langsung....

So sebab cuti maka hari ni cik Min menempek ler kat Office I nih... memula pepagi lagi dia bukak komputer main game la... kalau yang tu cekap sungguh.... Lepas jemu main game... mula cari benda makan... nasib baik dah menapau roti telur dua biji pagi tadi.......

 Lepas makan dah tak tau nak buat apa.. baru teringat nak bukak buku.... heheheh Ini satu perangai Cik Min yang I suka... kalau dia jemu dengan sesuatu baru dia buka buku.... macam kalau kat rumah dia tengok TV... dah jemu baru dia pegang buku....

 Tak kira la buku apa pun... kadang2 dia bacakan buku cerita untuk adik2 dia..... dah jemu baca buku or buat kerja sekolah dia mula kan aktiviti biasa.... contohnya mengusik adik2 la apa lagi.... 

hmmmmmmmm Esok sekolah Ceteri dengan Cupian ada majlis hari Raya... I ingat nak buat nasik himpit dengan daging satey goreng ja.... hehehhe kalau hubby I cakap itu ja yang mama tau buat tiap tahun... hhehheheh nak wat gena dah tu ja yang sempat.... tak kan nak bakaq lemang pulak kot...hehehhe

Hari Jumaat ni pulak tempat mengaji al-Quran Cik Min buat majlis hari raya.... hmmmmm kena buat nasik himpit lagi ka.. ????? ala buat ja puding coklat ke kan... senang cerita...

3 ulasan:

kak ina kl berkata...

anak akak pun cuti gak ni..

semuga anak kamu berjaya dengan cemerlang.

inahar ali berkata...

salam alimaz..moga adik dpt menghadapi upsr dgn jayanye..selamat hari raya maaf zahir batin ye! kalu wat nasi impit ngan satay goreng lebih pos cikit kt akak ..hehe!

Luqman Al- Hakim Bin Foaad berkata...

assalam.
bnyk nye jemputan hari raye..
best ni dpt makan2.
hehehehe..

Link Within

Related Posts with Thumbnails