TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 20 September 2010

Kalau anda..... apa rasa.?????


Ajoi,Bedul,Sumardi dan Radin duduk serumah. Diaorang menyewa sebuah apartment mewah 100 tingkat. Untuk lebih privacy, diaorang menyewa di tingkat atas sekali.

Suatu hari diaorang baru balik dari kerja, tetapi lif rosak.

Ajoi: Alamak, siot la lif rosak plak!
Bedul: Dah la kita naik tangga jer..
Sumardi:Tu la korang suka sangat sewa tingkat 100. Camana sekarang? Mau tertanggal lutut di buatnya.
Radin : Cenggini setiap 25 tingkat, seorang buat cerita sesuatu, temanya bebas. Camtu krang sikit rasa penat sangat.Setuju tak?
Sumardi: Ok aku setuju!


Diaorang pun naik tangga, oleh kerana belum penat masing-masing naik tangga sambil diam membisu. Akhirnya mereka sampai ke lantai 25.

Bedul:Aduh penat giler nih ! siapa yang nak cerita dulu?
Radin:gua, gua jer yang cerita
Sumardi:mau cerita apa?
Radin:cerita lawak

Kemudian Radin cerita kelakar yang sangat lawak dan mereka berempat naik tangga perlahan lahan sambil ketawa. Dan mereka sampai di tingkat 50.

Ajoi: Pasni sapa pula yang nak bercerita?
Bedul:Ok sekarang giliran gua
Sumardi:cerita aper nih Bedul?
Bedul:Cerita seram

Kemudian Bedul bercerita hantu yang sangat menyeramkan. 4 orang itu naik ke lantai 75 dengan sangat lambat kerana takut dgn cerita Bedul. dan akhirnya sampai juga mereka di lantai 75.

Sumardi:hii masih takut nih..
Bedul: la cerita camtu pun dah takut.
Ajoi:cerita semangat la pulak…!
Sumardi : Okey gua cerita yang bersemangat! Kita boleh!
kemudian Sumardi bercerita , yang membuatkan diaorang berempat itu bersemangat dan berebut naik tangga ke tingkat 100

Radin:Yeah sampai jugaa!
Sumardi :Yeah akhirnyaa!
Bedul:haha tak terasa kalau sambil cerita
Ajoi:iye yeh… eh…..aku lom bercerita
Bedul:Alah takyah la Joi, kan kita dah sampai.
Radin: Ohh ko lom cerita lagi ek? Ok kasi can la sikit. Ha nak cerita apa nih?
Ajoi:mmm.. wa mau cerita sedih nih..
Bedul,Sumardi,Radin:cepatlah cerita, tak sabo nih..
Ajoi: Kunci rumah.. tertinggal dalam kereta !!!
Bedul,Sumardi,Radin: APAAAA??????

5 ulasan:

kakcik berkata...

Duduk berkampung depan rumahlah jawabnya.. sambil buat muka sedih, kot2 jiran2 kesian dan bagi tumpang rumah buat sementara waktu!

mamalieyna berkata...

aiyooo...ada gak yg nak kena campak dr tgkt 100 ni..cepat sket smpai bwh =P....hahahaha...

NICK IRFAN berkata...

klu sy la kak tido je depan rumah tu? heheh yela nk turun 100 tingkat tu!! hahahhaa

Sharinginfoz berkata...

memang tension betul kalau macam tu kan

Abd Razak berkata...

Salam...

Ada baik kesemuanya turun dan pergi berihat ke tempat lain...

Link Within

Related Posts with Thumbnails