TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Khamis, 12 Ogos 2010

Ramadhan 01- Pasar Ramadhan Mata Ayer.

Photobucket

Baru sampai belum beli apa2 lagi .... Jumpa dengan kawan lama... kawan sekolah mama ... tu pun nasib baik la dia panggil kalau tak mama ni bukan reti berjalan toleh sana sini... dok nampak makanan ja... dan satu lagi kepala ni dok pikiaq nak makan apa berbuka.... Hazlina...

Photobucket

Lina ni tolong mak sedara dia jual somtam dan kerabu.... somtam betik n apple ... Mama beli somtam apple... saja nak cuba sebab mama tak pernah makan somtam sebelum ni... emmmm rasa dia sedap... masaa2.. ada pedas2... masam sebab dia guna apple hijau....

So kawan2 UiTm kalau nak cuba mai la kat Pasar Ramadhan Mata Ayaq.... petang ni kalau tak dak aral melintang nak cuba kerabu dia pulak... kalau tak silap mama ada 3 jenis kerabu.... Kerabu daging, sotong n kerabu kaki ayam ... Mama suka kerabu daging... nak cuba la kalau boleh petang ni....

Mama beli kerabu apple semalam sebungkus RM 3....

Photobucket

Kesian Cik Min letih nunggu mama dok nyembang dengan kawan mama tu... ala bukan selalu jumpa... nama ja dok se Perlis....

Photobucket

Lepas pok pet dalam 5 minit.... Cik Min nampak murtabak.. terus ajak beli... lagi pun abah tak kisah... abah pun suka murtabak... 

Photobucket

Mak cik ni bukan India ya....

Photobucket

Jalan lagi nampak pulak dengan segala macam bebola dan nugget nih... biasa la budak puasa... nafsu makan dia meluap la/.... balik jap gi berbuka dengan ayaq milo dengan murtabak sebijik mau tidoq sampai pagi....

Photobucket

Ni gerai nasik kandar pokok petai.... tapi kami tak beli pun.... maybe next time.... mama nak masak malam ni... lagi pun mama dah lama tak masak makan malam....asyik beli ja....mau nya tak mana nak sempat.... balik nak urus rumah lagi... Cewad kalau dah nampak mama bukannya dia mau duduk ... asyik merengek ja....

Photobucket

Lepas beli murtabak... beli air laici kang... dua bungkus... balik ler... dah cukup tu... balik nanti Tok Wan Cewad mesti beli lagi... selalu Tok Wan Cewad suka beli roti jala dengan Capati....

Photobucket

Balik tengok Cewad badan dia panas balik.... kesiannya .... demam...mama bagi dia minum air laici kang.. pagi ni dah lega demam dia... air laici kang tu kan ke ada beras barli... baik untuk budak demam....


9 ulasan:

Yunus Badawi berkata...

Seronoklah dpt jumpa kawan Mama.

Teringat kedai makan pokok sawa bila sebut mata ayaq ni hehehe

kakcik berkata...

Salam Alimaz..

lega tengok pasar yang tak sesak macam yang kakcik pergi semalam. Pukul 6, nasi beriyani pun dah habis.. siapala yong dok borong sakan agaknya... :)

ijayuji berkata...

Salam kak alimaz baru leh sampai sini :-) selamat menyambut bulan ramadhan bersama keluarga dr kita kat sini.. alalala..sian dia demam ya, cepat2 baik ya :-)

Farah . 5577 berkata...

salam ramadhan al-mubarak alimaz sekeluarga..!

Sharinginfoz berkata...

macam2 ada kan kalau boleh kurangkan beli ya. sikit2 cukuplah...

Contest: Blogger

Hariz berkata...

Salam Ramadhan..
Sedap sy tgk makanan di bazar tuh.. hehe
alhamdullilah semoga cewad sihat :)
jaga kesihatan ye :)

New Entry Prof-Hariz
Adab-adab berpuasa

mummyseri berkata...

Salam ramadhan buat alimaz sekeluarga di sana..

zulkbo berkata...

salam..
lama tak pi perlis
lama tak makan masakan
sana..rindu pulut
pisang..he he

SITI HAJAR BT ABDULLAH berkata...

Blog yang menarik tentang catatan sebenar keadaan di negeri Perlis. Terutamanya Mata Ayer, Perlis. Terima kasih

Link Within

Related Posts with Thumbnails