TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 9 Ogos 2010

Coretan hari minggu

Salam.... morning kawan2... sihat2 semua ya hari ni.... Cuti tiga hari rasa malas la nak bangun kerja hari ni... Nasib baik semalam rajin nak seterika baju kerja dan baju sekolah askar2 semua... kalau tak pagi2 ni mmg mama terpaksa bangun awal2 pagi untuk seterika baju segala...

Cuti tiga hari itu puntak cukup nak uruskan rumah yang tunggang langgang dikerjakan askar2 yang semakin membuas.,... Abah pulak kejap2 demam.. tak juga nak lega2... Hari Sabtu hari tu Ceteri pulak demam.. berjangkit dengan abah la tu.. Cupian selsema sampai ketat hidung2... Berdarah dia suka garu2 hidung... gatal katanya.... yang betulnya dia tak selesa hidung tu yang tergaru-garu... 

Tinggal Cik Min dengan mama ja yang bertahan tak demam... Mama cuma sakit kerongkong ja.. batuk tak nak lega2.....

Dah ke Klinik Faizah KAngar ambik ubat Cuteri... Sah2 mama kena pau dengan askar2 termasuk bapanya si askar2 tadi.... Apa lagi kalau bukan KFC..... Maunya tak keluar ja pintu Klinik dah nampak Tok Janggut dok melambai-lambai si Cuteri.... MAu tak mau kena jugak la..... Rentaih RM50 hinggit....Cutteri cuma makan Kentang putar ja... tak lalu katanya.... 

Tapi KFC hari tu awat rasa tawaq tak tau.... tak rasa KFC langsung... kena pulak ramainya org penuh restoran... Menyelit ja.. nasib baik ada jugak tempat duduk kosong.... TAk habis makan tapau la bawak balik....

Cuteri kalau demam kejap ja.... HAri Ahad semalam dah cergas terlompat.. terkejar sana sini diorang adik beradik.... Cewad tak nak main... nak suruh mama kendong ja.... KAlau mama menjahit dia sama nak menjahit......  Dah maikin cerdik sejak lepas demam.... boleh akal baru la tu.... Suka menyakat org.... Yang paling dia suka panjat atas belakang abah... buat kuda... Abahnya dah la demam tak larat sakit badan... Perut kembung tak selesa.... Dalam dok demam melayan jugak dia dengan askar2.... main sembu2 air....

Tu cerita malam semalam sebelum tidur..... Pagi ni nak bangun tidur cukup liat.... Meraung cakap  TAK NAK MANDI... NAK TIDOQ LAGI... SEJUK.... ISHHHH KACAU LA ORG NAK TIDOQ...
Hahahah ayat biasa dipagi hari.... Asal pagi ja satu Kg gempaq dengan triakan askar2 .... Kadang2 kalau difikirkan... kesian pulak dengan diorang.... 




4 ulasan:

Sharinginfoz berkata...

memang seronok cuti kan....

Gardenia Yang Sedap

nina syakina berkata...

owhh... akak!!!...
KFC tawar ekk... xpe2...
t blnja nina!!~hihi

blueCITY® berkata...

salam,

dah lama tak makan kfc ke mcd ke, dah boikot!!

selamat menyambut ramadhan almubarak, semoga ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun2 lepas. amin
maafkan salah silapku...

CuTeMiUt78 berkata...

hik..hik..hik.. klu ngan mirul tak blh cakap kfc2 ni.. memang dia minta punya.. klu nak cakap pun cover2 cakap tok janggut putih.. eemm tu la kan.. nama je cuti.. tapi keja serupa tak cuti gitu

Link Within

Related Posts with Thumbnails