TeRiMa KaSiH PeNgIkUt SeTiA

Isnin, 26 Julai 2010

Makan tengahari di Rumah Tok Didah...

Hari Sabtu lepas shopping barang dapur di C-Mart terus balik rumah Tok Didah... Tidur sana, dah lama tak tidur rumah Mak mama nih.... Tok Nyang Cewad asyik gaduh naper lama tak tidur rumah Tok Nyang..... Sebenarnya bukan apa... kami ni boleh dikatakan tetiap minggu balik lepak rumah Tok Nyang.... Dulu nak tidur sana malu la pulak sebab ada Pak Ngah dan Mak Ngah... 

Sekarang ni senang sikit sebab Pak Ngah dan Mak Ngah dah pindah... tak jauh kat Kg tu jugak dekat rumah Tok Didah jugak....

Photobucket

Pepagi dah melawat KG Cewad.... best sebab sejuk sangat....

Photobucket

Askar2 gaduh nak tidur dalam khemah.... Suasana atas rumah Tok Didah... dah kosong sebab semua perabut letak kat bawah.... Kat atas lapang sangat....

Photobucket

Hidangan tengahari... ikan kembung sumbat dengan nyoq (kelapa) parut..... Resepi Mak nGah Cewad la ni.... 

Photobucket

Daging bakar pun ada... Pak Ngah Cewad la ni tukang bakar ikan dengan daging.... cicah pulak dengan air asam Tok didah buat.. perghhhhhhh...

Photobucket

Kerabu, asam pedas ikan kembung.... Gulai daging dengan rebung madu....  yang dalam periuk kecik tu sayur lemak kobis campur dengan telur.....

Photobucket

Ayam goreng berempah... untuk askar2....

Photobucket

Ok last gambar dua biras sedang menikmati masakan para isteri... kweng4.....  Best makan tengahari sebab redup... tak panas ... elok sudah makan tengahari dalam pukul 2 ptg hujan pun turun renyai2....

Kami balik awai sebab Cuteri ada pertandingan mewarna pulak kat Tasik Melati....


5 ulasan:

zulkbo berkata...

salam..
sedapnya pekena masakan orang utara ni..ni yang nak balik rumah mak mertua di alor setaq..hu hu

zulkbo berkata...

tengok dagin bakaq
tu yang tak tahan tu..
kena pulak cicah ayaq asam

Hariz berkata...

Ya Allah
Sedapnyer..

New Entry Prof-Hariz
Buku Baru Tahun Baru

kakyong berkata...

perggghhh.. best gila makan2 cam ni... ni yg kena cari ikan kembing & buat sambal asam cicah...

Mawar_berduri berkata...

Salam sis,

Sedapnyaaaaaa.......terliur dah ni ...hihihi

Link Within

Related Posts with Thumbnails